Avatar billede nevil Nybegynder
02. juni 2006 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af downloads

Jeg har lavet en download funktion:

header("Content-type: application/octet-stream");
header("Content-Length: ".filesize($path));
header("Content-Disposition: attachment; filename=". basename($path). "");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
readfile($path);

Den virker fint, men de filer som den skal downloade ligger i en mappe som er password beskyttet af min udbyder, så man ikke kan kalde en fil i mappen uden at indtaste login og password.

Desværre går ovenstående download rutine uden om denne beskyttelse.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får denne beskyttelse til at virke med ovenstående rutine.
Avatar billede intenz Novice
02. juni 2006 - 21:31 #1
Er det ikke nemmere bare at lave et login formular til download funktionen? noget i den stil her:

----

$bruger = "bruger";
$pass = "$pass";

$res = mysql_query("select * from BRUGER_DATABASE where BRUGER='$bruger' && PASS='$pass'");
$num = mysql_num_rows($res);

if ($num == 1) {
header("Content-type: application/octet-stream");
header("Content-Length: ".filesize($path));
header("Content-Disposition: attachment; filename=". basename($path). "");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
readfile($path);
} else {
print "gå væk!";
}

----

Skal naturligvis laves med en formular og kan krypteres osv hvis man vil det.
Avatar billede intenz Novice
02. juni 2006 - 21:31 #2
$pass = "pass";

selvfølgelig
Avatar billede nevil Nybegynder
03. juni 2006 - 08:00 #3
Jo, det vil jeg gøre, men problemet er jo så bare, at man kan downloade filerne, hvis man kan gætte stien
Avatar billede intenz Novice
03. juni 2006 - 10:19 #4
Du kan jo bare lade password beskyttelsen ligge i mappen, hvis det virker når man skriver den direkte sti.
Avatar billede intenz Novice
03. juni 2006 - 10:20 #5
Alternativt kan du lave en fil der ændrer mappe navnet en gang om dagen, og den så også henter mappe navnet ud fra databasen.
Det vil give lidt mere sikkerhed.