Avatar billede phovring Nybegynder
02. juni 2006 - 07:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kontrol over swf i movieclip

Jeg har i en frame anbragt to tomme mc på mit stage.
Ved tryk på en knap loades en swf ind i det ene mc (et billedslideshow, som kører lige så fint)

Nu er ideen, at jeg vil have et actionscript som kontrollerer, hvor langt afviklingen af swf er, og som på bestemte tidspunkter ved en kommando loader en tekst-swf ind i det andet mc.

Sagt på almindelig dansk: når 10% af swf'en er afviklet, så load tekst1.swf ind i mc2, når 12% er gået, så unloadMovie, mc2.

Hvis du ser det for dig, ser du et billedshow der kører, og undertekster eller lignende dukker frem og forsvinder.
Avatar billede _k Nybegynder
08. juni 2006 - 10:43 #1
Hvis du har informationen fra "mc._currentframe" og "mc._totalframes" kan du selv regne procenter på dem. Smid dem ind i en onEnterFrame og arbejd ud derfra.
Avatar billede phovring Nybegynder
08. juni 2006 - 11:37 #2
jeg er med på, hvad du mener. Men jeg er ikke så skrap til actionscript, at jeg kan konstruere et, der virker.
Kunne du være mere specifik?
Avatar billede _k Nybegynder
08. juni 2006 - 15:05 #3
Ok, jeg tænkte mig noget i retning af det her: (kræver at du har et mc der hedder "mc" hvor tidslinjen kører)

var max_percent:Number = 20;

function myFlow() {
    trace("nu er der gået mere end 20% af tiden");
    }

this.onEnterFrame = function() {
    var percent:Number = Math.round((mc._currentframe / mc._totalframes) * 100);
    if(percent > max_percent) {
        myFlow();
        delete this.onEnterFrame;
    }

..tag det med forbehold. Det er absolut ikke testet ;)
Avatar billede phovring Nybegynder
08. juni 2006 - 15:17 #4
tak, men du skal teknisk set 'svare' for at få point  :-)
Avatar billede _k Nybegynder
08. juni 2006 - 15:32 #5
Jep, men eftersom det er dig der rundhåndet skal tildele mig pointene, foretrækker jeg at vide at jeg HAR hjulpet dig (og gjort mig fortjent til pointene) før jeg smider et svar. Men her får du nu et alligevel ;)
Avatar billede phovring Nybegynder
08. juni 2006 - 15:52 #6
det har bragt mig meget videre, tak skal du have.
Avatar billede _k Nybegynder
08. juni 2006 - 16:12 #7
Selvtak - og vend bare tilbage til denne tråd hvis du løber ind i problemer....