Avatar billede peterjohansen Nybegynder
09. maj 2001 - 08:53 Der er 19 kommentarer

Værdie / Værdier

Hvordan finder man en værdi eller værdier i en tekst fra en database. F.eks. hvis en tekst fra rs(\"tekst\") indeholder:

Prøv siden www.wwww.dk så skal den finde alt hvad der starter med www. hvordan finder den frem til det hvis der er flere......
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
09. maj 2001 - 08:55 #1
Øhh rs(\"tekst\") indeholder kun:

Prøv siden www.wwww.dk

derefter kommer min kommentar:
så skal den finde alt hvad der starter med www. hvordan finder den frem til det hvis der er flere......
Avatar billede brian Nybegynder
09. maj 2001 - 09:19 #2
finde frem ? - hvorfra ?
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2001 - 09:25 #3
tekst = rs(\"tekst\")
pos = InStr(1, tekst, \"www.\", 1)

så har du positionen af det første w i www.
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
09. maj 2001 - 09:41 #4
/sone
Giver du lige forklare lidt bedre hvordan man gør det ??????????????????
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
09. maj 2001 - 09:41 #5
/sone
Giver du lige lave en hel kode så giver jer flere POITS!!!!!
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2001 - 09:42 #6
Snakker vi 100?
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
09. maj 2001 - 09:44 #7
OK !
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
09. maj 2001 - 09:44 #8
MEN FØRST KILDEKODEN !!!!!!
Avatar billede telwebdk Nybegynder
09. maj 2001 - 09:47 #9
DU FÅR POINT FRA ET ANDET SPØRGSMÅL DA EN KONTO SOM MIN VEN EJER. ALTSÅ DU FÅR 100 FRA ET ANDET SPØRGSMÅL SOM JEG DOG FØRST OPRETTER NÅR DU HAR GIVET KILDEKODEN !!
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2001 - 09:48 #10
pos = InStr(1, tekst, \"www.\", 1)
IF (pos>0) THEN
  endpos = InStr(pos, tekst, \" \")
  IF (endpos=0) THEN endpos = len(tekst)
  streng = Mid(tekst, pos, endpos-pos+1)
END IF
response.write(\"Streng: \" & streng & \"<BR>\")
Avatar billede telwebdk Nybegynder
09. maj 2001 - 09:48 #11
HVad så hvis jeg vil have at ved start af www. skal den skrive <a href=\"www.www.dk\">www.www.dk</A> Det giver dig 150 point ialt !
Avatar billede telwebdk Nybegynder
09. maj 2001 - 09:50 #12
Du får point fra adressen
http://www.eksperten.dk/spm/71341
Avatar billede telwebdk Nybegynder
09. maj 2001 - 09:51 #13
Vil du ikke have 150 point ??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:53 #14
hmm....det er vist ikke helt tilladt at overføre point på den måde..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. maj 2001 - 10:00 #15
telwebdk/peterjohansen er slettet
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2001 - 10:02 #16
pos = InStr(1, tekst, \"www.\", 1)
IF (pos>0) THEN
  endpos = InStr(pos, tekst, \" \")
  IF (endpos=0) THEN endpos = len(tekst)
  streng = Mid(tekst, pos, endpos-pos+1)
  tekst = Replace(tekst, streng, \"<A HREF=\"\"\" & streng & \"\"\">\" & streng & \"</A>\")
END IF
response.write(\"Streng: \" & streng & \"<BR>\")
response.write(\"Tekst: \" & tekst & \"<BR>\")
Avatar billede sbm Nybegynder
09. maj 2001 - 14:04 #17
Jeg kan ikke forstå at der skal laves så meget benarbejde efter at have trukket data ud af databasen...?

Hvorfor modererer du ikke bare dit select statement?

SELECT * FROM tabelnavn WHERE TEKST LIKE \'%www.%\'

Derved får du alle de rækker der ET ELLER ANDET STED i tekst-feltet har strengen \"www.\"

Hvis du så i tekstfeltet nøjes med at have selve URL\'en www.wwww.dk og ikke den øvrige tekst, er det simpelt at indsætte værdien som link.

response.write\"Prøv siden <a href=\'http://\" & rs(\"tekst\") & \"\'>\" & rs(\"tekst\") & \"</a><br>\"

eller alternativt

Prøv siden <a href=\'http://<% =rs(\"tekst\") %>\'><% =rs(\"tekst\") %></a><br>

hvis du vel at mærke skriver det ud udenfor dine normale <% %> blokke
Avatar billede sbm Nybegynder
09. maj 2001 - 14:06 #18
Ahhh. Jeg kan se at hr. peterjohansen forsøgte at forære en masse point han ikke havde ved at oprette en ny bruger, og så give point derfra.

Nevermind then. Bare ærgeligt at jeg så brugte tid på at give et kvalificeret svar.
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2001 - 14:09 #19
Pointen i spm. var vist, at HVIS der står www.etellerandet.dk så skal det blive til en links. Hvis ikke der gør, så skal teksten stadig præsenteres - og det bliver den vist ikke med din løsning.