Avatar billede tigertool Nybegynder
31. maj 2006 - 22:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CREATE PROCEDURE gennem dbExpress (C++Builder)

Hej alle,

Jeg overvejede meget om dette spørgsmål skulle i Interbase kategorien eller i C++, men nu blev det så Interbase :)

Jeg er ved at lave en lille applikation i C++Builder 6 som skal oprette procedure - jeg benytter dbExpress (som jeg også benytter til meget andet interbase-sql uden problemer).

Jeg har denne procedure som jeg har forsøgt at tilføje, uden held:
(Tager udgangspunkt i employee.gdb som medfølger til Interbase 6)

SET AUTODDL OFF;
SET TERM !! ;

CREATE PROCEDURE CUST_HIGHER(
VAL integer
)
RETURNS (
CUSTNO integer
)
AS
begin
for select CUST_NO from CUSTOMER where CUST_NO > :VAL into :CUSTNO
do begin
  SUSPEND;
end
!!

Jeg kan ikke få SQLQuery i dbExpress til at udføre dette - den klager over TERM. Jeg har prøvet på alle mulige måder - uden held.  Nogen der har erfaringer med dette, og som præcis ved hvordan syntaxen skal være for at dette kan lade sig gøre?
Jeg har tidligere gjort noget lignende gennem PHP - og der skulle syntaxen være som følger:

CREATE PROCEDURE CUST_HIGHERAA(
VAL integer
)
RETURNS (
CUSTNO integer
)
AS
begin
for select CUST_NO from CUSTOMER where CUST_NO > :VAL into :CUSTNO
do begin
  SUSPEND;
end

Nogen der har nogle guldkorn de vil dele ud af?
Avatar billede tigertool Nybegynder
02. juni 2006 - 12:37 #1
Jeg fandt selv ud af det - ved hjælp af TSQLConnection i dbExpress.
Man skal benytte følgende struktur:

CREATE PROCEDURE CUST_HIGHER(
VAL integer
)
RETURNS (
CUSTNO integer
)
AS
begin
for select CUST_NO from CUSTOMER where CUST_NO > :VAL into :CUSTNO
do begin
  SUSPEND;
end

Og metoden SQLConnection->Execute()
Avatar billede tigertool Nybegynder
02. juni 2006 - 12:38 #2
Lukker