Avatar billede pge Nybegynder
31. maj 2006 - 13:48 Der er 4 kommentarer

Hente data fra andet regneark

Jeg har et problem, som jeg håber en eller anden kan hjælpe med.

Vi udtrækker data fra en databasen, og opstiller dem i et excel-ark, som vi så sender til en offentlig modtager.
Vi har en række kunder, der hver genererer omkring 30-40 forskellige regneark, et til hver af deres afdelinger.

For kunde A/afdeling 1 hedder arket A61.xls
A for kunden, 6 for året 2006 og 1 for afdeling 1.

Det kører, og der er ingen problemer.
Men nu er der kommet et nyt regne-ark, hvor felterne står på en anden måde. Af tidshensyn har man valgt at køre videre med det
gamle system, og planen er så at man skal oprette et nyt ark, som skal indeholde data fra det gamle regneark, så der for kunderne ikke er noget nyt, andet end at de skal trykke på en ekstra knap.

Det er ikke et problem at referere til et andet regne-ark, problemet består i at jeg opretter et generelt ark, som indeholder referencerne. Når kunde A laver regnskab for afd. 1 skal det nye ark kopieres til A61_06.xls og linkene skal hente info fra arket A61.xls

Når vi laver regnskab for A62.xls skal det nye hedde A62_06.xls og hente data fra A62.xls

Gode forslag modtages.

Mvh
Per
Avatar billede supertekst Ekspert
31. maj 2006 - 14:33 #1
Har du mulighed for at et eksempel på problematikken med de to arktyper?
--> pb@supertekst-it.dk
Avatar billede supertekst Ekspert
31. maj 2006 - 14:49 #2
Et forslag:
Det generelle ark som en skabelon, hvori VBA-kode definerer sammenhængen mellem de to forskellige arktyper?
Avatar billede pge Nybegynder
31. maj 2006 - 15:46 #3
Ja, det er netop det, jeg vil.
Når nu jeg kender strukturen af det "nye" filnavn" ved jeg at jeg i navnet skal fjerne "_06", så har jeg navnet på den fil, der skal fungere som kilde til den nye fil.

N.B. Der er ikke forskel på A61_06.xls og A62_06.xls, ikke i strukturen, det er kun feltindholdet, der kommer fra forskellige kilder, nemlig A61.xls og A62.xls.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juni 2006 - 14:04 #4
Hvad nu hvis:

Det generelle ark indholdt "neutrale referencer" - f.eks. - i celle B2, hvor formlen er følgende - tilsvarende i de øvrige celler:
=[xxx.xls]Ark1!$A$1

Så:

Når det generelle ark kaldes - vises en ÅbenDialogboks, hvori "regnskabet" (filnavn & sti udpeges  - f.eks.: drev:\sti\A61.xls

Alle celler med en formel do. ovenstående - får erstattet indholdet til:
='drev:\sti\[A61.xls]Ark1'!$A$1

Data skulle herefter være indsat i det generelle ark, der automatisk gemmes under navnet drev:\sti\A61_06.xls

D.v.s. eet generelt ark - evt. som skabelon.

Er dette situationen - eller?