Avatar billede thomasabcd Nybegynder
30. maj 2006 - 21:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Specialtegn i requst.querystring

Hej,

når jeg requester en querystring med specialtegn (eks "é") kommer de ikke med. Bruger request.querystring["text"].

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede tuxic Nybegynder
30. maj 2006 - 21:57 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2006 - 00:47 #2
den burde gerne blive kaldt automatisk af .NET

jeg tror at problemet er det modsatte - at den der laver linket skal encode
med Server.UrlEncode
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
31. maj 2006 - 16:48 #3
Jeg har knækket den, men ved ikke, om det kan gøres pænere.

System.Text.Encoding enc = System.Text.Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1");
string encodedURL = HttpUtility.UrlDecode(Request.RawUrl, enc);
string[] content = encodedURL.Split(new char[] { '&' });
string text = content[3].Replace("text=", "");

Er det muligt at "konvertere" indholdet af den enkodede URL til en Querystring, som jeg så kan lave en Request.Querystring på eller er der bedre måder, at gøre det på ?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
16. februar 2008 - 10:10 #4
lukker