Avatar billede spaceus Nybegynder
30. maj 2006 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Custom komponenter

Jeg har følgende.. (se koden)
3 kolonner med rss feeds, det jeg gerne vil er at lave en kolonne komponent, således jeg kan nøjes med noget ala <table><tbody><tr><td><kolonne src="rssfeed" ></td></tr></tbody></table>

nogen forslag bud hvor starter jeg ;) ?
Avatar billede spaceus Nybegynder
30. maj 2006 - 20:41 #1
<x:forEach select="$rss//*[name()='item']">
    <li><b>
      <x:out select="./*[name()='title']" escapeXml="false"/></b><br>
      <font size="-1">
        <x:out select="./*[name()='description']" escapeXml="false" />
        <a href="<x:out select="./*[name()='link']"/>">læs mere</a><br><br>
      </font>
    </li>
  </x:forEach>

.. det jeg vil ha i min komponent
Avatar billede spaceus Nybegynder
30. maj 2006 - 20:42 #2
<c:import var="rssKilde" url="http://www.edbpriser.dk/RSS/Newest.asp" charEncoding="iso-8859-1"/>
<x:parse var="rss" doc="${rssKilde}"/>

<h1>
  <x:out select="$rss//*[name()='channel']/*[name()='title'][1]"/>
</h1>

skulle lige have været før self :D lol nu stopper jeg
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2006 - 20:46 #3
leder du efter det magiske ord til google "taglib" eller leder du efter
eksempler paa hvordan man laver et taglib til dit formaal ?
Avatar billede spaceus Nybegynder
30. maj 2006 - 21:08 #4
jeg leder efter et lille eksempel, samt et godt sted at finde noget mere på emnet, og noget tid, hvilket eksemplet guld ;)
Avatar billede spaceus Nybegynder
30. maj 2006 - 21:41 #5
nej, stop er bare doven har fundet info nu vil bare gerne se det gjort :D så kan jeg selv lave det næste ;)
Avatar billede spaceus Nybegynder
31. maj 2006 - 11:27 #7
ja ok, jeg må jo så selv igang, hvorfor må jeg aldrig være doven ;)
Nå ja onwards to educate the masses...

Hvis du vil ha point for de nice links så smid et svar  ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2006 - 13:10 #8
ok