Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2006 - 19:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor er min "Computer Administration"

Jeg har installeret windows på en ny computer, og det kører
sådan set, som det skal. Det vil sige, under Administration,
findes der ingen Computeradministration. Så jeg kan ikke komme
ind i diskhåndtering.
Jeg har kørt en "Repair" men det hjalp ikke.
Jeg har aldrig oplevet det før. Er der en genvej til disk.h.?
Avatar billede anoz Nybegynder
30. maj 2006 - 19:59 #1
Prøv at oprette en ny genvej(altså højreklik - ny - genvej) inde i administration og kopier dette ind i destination: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2006 - 20:02 #2
Fandt selv en løsning. Åbnede "Vis skjulte filer og mapper" så kom den frem.
Men det er jo normalt ikke en skjult mappe.
Avatar billede anoz Nybegynder
30. maj 2006 - 20:04 #3
underligt...
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2006 - 20:11 #4
anoz - Det er desværre mit hoved, som er blevet underligt - forhåbenligt midlertidig.
Jeg fandt det på den forkerte computer, hvor det hele tiden har været.
jeg vil gerne prøve dit forslag, men forstod ikke, hvad jeg skal kopiere.
Ps. Hvis det virker, får du selvfølgelig point.
Avatar billede anoz Nybegynder
30. maj 2006 - 20:16 #5
hæ hæ... kender alt til, at der sker underlige ting på comp'en en gang imellem :o)

jeg ville bare have dig til at oprette en ny genvej inde i administration ved at højreklikke et blankt sted, vælge 'ny' i menuen og genvej. Så be'r den dig om at angive hvor elementet er placeret og der skal du kopiere:

"%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s" (uden gåseøjne!!)

det giver en genvej til Computeradministration, hvor Diskhåndtering ligger...

selvom det virker, skal jeg ikke have point - du fandt jo selv løsningen!
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2006 - 20:28 #6
anoz - Det virkede. jeg er begejstret over din viden, og point det har du sgu
fortjent. Jeg opretter en "Point til anoz" Tusind tak.
Avatar billede anoz Nybegynder
30. maj 2006 - 20:31 #7
var bare inde og tjekke, hvad genvejen hed i min egen 'computeradm', så viden vil jeg nu ikke kalde det ;o)

så ellers tak - ingen point :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2006 - 20:49 #8
HA! Det er for sent. (:-)
Avatar billede anoz Nybegynder
30. maj 2006 - 20:52 #9
det lyder ikke som om jeg får lov til at slippe ;o)

så jeg lægger et svar i det andet...
Avatar billede pjerome Praktikant
11. april 2017 - 11:39 #10
https://support.microsoft.com/da-dk/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system-files

Brug værktøjet Kontrolprogram til systemfiler til at reparere manglende eller beskadigede systemfiler
? Mail
? Udskriv
Kontrolprogram til systemfiler er en funktion i Windows, som giver brugere mulighed for at søge efter fejl i Windows-systemfiler og gendanne beskadigede filer. I denne artikel beskrives, hvordan du kan køre værktøjet Systemfilkontrol (SFC.exe) for at scanne dine systemfiler og for at reparere manglende eller beskadigede systemfiler. Hvis der mangler en fil til Windows Ressourcebeskyttelse (WRP), eller en fil er beskadiget, fungerer Windows muligvis ikke som forventet. Der kan f.eks. ske det, at nogle funktioner i Windows ikke fungerer, eller at Windows går ned.

Kørsel af værktøjet Kontrolprogram til systemfiler (SFC.exe)
Avatar billede pjerome Praktikant
11. april 2017 - 11:42 #11
havde det samme problem Hvor er min "Computer Administration"
fanst så løsningen her kørte det som administrator  denne kommando
sfc /scannow
beskrivelse kan findes på denne adresse

https://support.microsoft.com/da-dk/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system-files
Avatar billede pjerome Praktikant
11. april 2017 - 11:45 #12
ellers lav en genvej og brug denne adresse i genvejen

%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s