Avatar billede latino_boy Nybegynder
30. maj 2006 - 18:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Database i my SQL

Jeg står og er ved at lave en hjemmeside, og jeg har fundet ud af min server ikke understøtter access, jeg mangler derfor en Database som kan arbejde samme med min hjemmeside ( ASP ) det jeg mangler er en database som kan registrer Navn, Adresse,Alder,By,fødselsdato,land,post nummer,email,brugernavn,password,gentag password. dett er for at databasen kan arbejde sammen med min hjemmeside, hvor brugerne skal registrer sig hvor de bagefter kan logge ind, jeg skal bare sikre mig at brugerne ikke vælger samme navn osv.

Håber meget i kan hjæpe, der er 200 point ude for den rigtige løsning, håber meget på jeres hjælp

Mvh

Alexander
Avatar billede beepopper Nybegynder
30. maj 2006 - 18:44 #1
De der hoster din hjemmeside tilbyder vel en eller anden form for databasesystem? Det nemmeste er vel at bruge det system.

Bortset fra det vil jeg da foreslå at du lige overvejer hvordan du designer din database. Den kunne nok godt tåle en normalisering så den ikke fyldes med redundante data.
Avatar billede ladyhawke Novice
30. maj 2006 - 19:02 #2
der er ingen grund til at opbevare "gentag password" i din base? Det er i din brugergrænseflade du skal tjekke om password og gentag password er ens... Når du lægger informationerne i basen skal de jo være ens, ellers giver det ikke mening
Avatar billede latino_boy Nybegynder
30. maj 2006 - 19:28 #3
det forstår jeg godt, det er jeg med på nu hehe, men vil hører om i kunne lave sådan en database til det formål. jeg har webhotel ved B-one og de tilbyder ikke acess hvilket ikke er særlig smart men de understøtter derfor MY SQL hvilket de også selv forslår man brger
Avatar billede ladyhawke Novice
30. maj 2006 - 19:58 #4
nu skal du ikke underkende MySQL... Access er bestemt ikke nødvendigvis en suveræn løsning til web...

Hvorfor laver du ikke basen selv, der er en masse gode vejledninger til det og så ved du hvad der foregår (og kan ændre det efter behov/lyst - ikke kun når nogen har tid til at gøre det for dig)
Avatar billede latino_boy Nybegynder
30. maj 2006 - 23:12 #5
Det er fordi jeg ikke kan programmere i My SQL det er der problemet ligger. så håber der er en venlig sjæl der vil lave en lille database til mig da jeg skal bruge det til min hjemmeside
Avatar billede ladyhawke Novice
31. maj 2006 - 12:29 #6
Det er lige netop det jeg mener, hvis du lader andre lave den nu, så kan du heller ikke "programmere" i MySQL næste gang du skal lave noget om ved din side, som indvolverer databasen...

Prøv f.eks. at kigge her: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/index.html

Hvad laver du hjemmesiden i? (så er det nemmere at finde en vejledning til dig)

Jeg vil ikke lave den for dig, men gerne hjælpe hvis du selv går igang
Avatar billede latino_boy Nybegynder
31. maj 2006 - 12:47 #7
det lyder helt fair, det er selvfølgelig også den bedste løsning. Jeg laver den i Html/men nogle af mine sider indeholder ASP såsom registrering af brugerne og mit login system. Men primært HTML
Avatar billede ladyhawke Novice
31. maj 2006 - 17:00 #8
ok, ASP er altså det du bruger.

Her er et lille eksempel du kan afprøve på din egen maskine, inkl. installationsvejledning. Så skal du i dit program bare rette til baseret på din hosts oplysninger (+ oprette/uploade en tilsvarende base/tabel der)
Avatar billede latino_boy Nybegynder
31. maj 2006 - 18:02 #9
det forstod jeg ikke helt? er ikke så god indenfor det her beklager meget. kan du uddybe det lidt?
Avatar billede ladyhawke Novice
31. maj 2006 - 19:38 #10
Jo da: Det eksempel jeg sendte et link på er en beskrivelse for hvordan du kommer igang på din egen maskine. Prøv det først, så kan du "lege" med det inden du lægger noget ud på WWW.

Du har jo så en host/web hotel hvor din kommende hjemmeside skal køre. Det vil kræve at du dels ændrer indstillingerner i din applikation vedr. databasens placering mm. De oplysninger har du fået (eller kan få) fra din host og dels skal du oprette eller kopiere tabellen til hosten, så du har de samme oplysninger dér. Men sig til når du kommer så langt.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
31. maj 2006 - 22:20 #11
jeg har været inde på det link du sendte og jeg syes det er rigtig godt der er meget hjælp og hente osv, men hvis jeg vil til og lave nogle script og kommandoer hvilket af programmerne skal jeg så vælge? jeg valgte et af dem men synes ikke det gad fungere..
Avatar billede ladyhawke Novice
01. juni 2006 - 12:44 #12
så er du nødt til at forklare dig nærmere, f.eks. hvilket program valgte du og hvad gjorde du for at få det til at virke? Og lige et opklarende spørgsmål: er det fordi du vil prøve at skrive/udføre sql kommandoer på den base du har installeret på din maskine?
Avatar billede latino_boy Nybegynder
01. juni 2006 - 13:19 #13
Jeg installerede mysql-5.0.22-win32 jeg ved ikke om det er det helt rigtige jeg har fat i, men det jeg gerne vil at jeg gerne vil udføre mine egene kommadoer for at derefter kunne opbygge egen databse i MySQL.
Avatar billede ladyhawke Novice
02. juni 2006 - 12:29 #14
den fil du installerede er selve mysql databasen
den kan du starte fra en kommando prompt, prøv at kigge denne vejledning igennem:

http://www.stardeveloper.com/articles/display.html?article=2003052201&page=1

Der findes også forskellige grafisk værktøjer til det, men det ændrer ikke så meget ved det basale i opgaven.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
05. juli 2012 - 23:02 #15
lukket