Avatar billede wever Nybegynder
30. maj 2006 - 16:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lyd direkte i højtaleren via line in

Har fået købt en ekstern TV-tuner. Den fungere således at billedet kommer ind via USB2 og lyden via et minijack til min line in / mic port. Har dog et lille problem med Windows (XP home).

Jeg kan nemlig ikke høre lyden når jeg bare ser fjernsyn på computeren. Når jeg optager er der lyd på optagelsen (når jeg efterfølgende afspiller optagelsen).

Så mit spørgsmål er hvordan jeg får line in til at komme direkte ud af mine højtalere i windows XP home.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. maj 2006 - 16:24 #1
Dobbeltklik på lydikonet nede ved uret i startlinjen...

Der skal du fjerne hakket ved slå fra.
Avatar billede wever Nybegynder
30. maj 2006 - 16:39 #2
Der er ingen flue ben i slået fra.

Desuden kan den godt få lyden med når der optages.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. maj 2006 - 16:50 #3
ja, men det der evt. er hak i, er den udgående lyd fra mic/line in.
den indgående er et andet sted.

Men hvis det ikke er problemet, så ved jeg det ikke lige..
Måske kommer nogle andre forbi og ved hvorfor...
Avatar billede wever Nybegynder
30. maj 2006 - 16:58 #4
Har kun 4 punkter der kan indstilles på Afspillings afdelingen og 2 på indspilling.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. maj 2006 - 17:30 #5
Under indstillinger > egenskaber kan du vise/skjule flere ...
Avatar billede wever Nybegynder
30. maj 2006 - 19:13 #6
der er alle sammen vist...
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2006 - 00:14 #7
Hvad er det for en TV tuner? Normalt skal man åbne tuneren, og der indstille hvilken
lydkanal man vil bruge. I lyd og lyd enheder i kontrolpanelet, går man ind under
lydenheder, lydstyrke for at se, om den kilde man vil bruge, er sat til og har en
tilstrækkeligt høj lydstyrke.
Avatar billede wever Nybegynder
31. maj 2006 - 01:23 #8
Problemet er vel ikke min TV tuner når jeg sagtens kan få lyden med når jeg optager. Problemet er at XP ikke vil lade min line in gå direkte ud igennem højtalerne.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2006 - 01:34 #9
Jeg har været ude for, med en Pinnackle, at jeg kunne høre lyden, når jeg så TV eller optog
noget. Men når jeg afspillede det, var lyden ikke optaget.
Dit problem er åbenbart det modsatte, og skulle kunne løses i lyd og lydenheder. Der findes
der også muligheden egenskaber, for indspildning og afspildning.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juni 2006 - 19:15 #10
Fandt du løsningen?
Avatar billede wever Nybegynder
17. juni 2006 - 17:28 #11
Ja. Der er to måder at gøre det på. Den ene er at køre på instant tv replay. Der gemmer en jo faktisk signalet og så viser det.

Den anden og den jeg bruger er at opensource programmet audacity kan lave en "software playtrough" dvs. at den opfanger line-in eller mic. og sender den ud igennem højtalerne.. Dette gøres meget simpelt ved at åbne progammet
Avatar billede wever Nybegynder
17. juni 2006 - 17:30 #12
ups.
...og klikke på input meter og så viser den volumen og afspiller altså inputtet.

Skal altså have et ekstra program åbent, men så virker det også... (Hvis andre har samme problem ved de nu hvad de kan gøre..)
Avatar billede wever Nybegynder
17. juni 2006 - 17:32 #13
Fandt forøvrigt ud af at det kan skyldes at lydkortet ikke køre "fuld dupleks" men "halv dupleks" (ikke helt sikker på terminologien)... Dvs. den ikke kan spille inputtet via hardwaren (men altså som beskrevet skal bruge software).
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juni 2006 - 17:41 #14
Godt nok, fin Info. Husk at lukke dit spørgsmål.
Avatar billede wever Nybegynder
17. juni 2006 - 17:56 #15
ok