Avatar billede madeindk Nybegynder
30. maj 2006 - 00:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med response.write

Hej eksperter! Hvordan skriver jeg denne linie i response.write

<tr onMouseOver="this.style.backgroundColor='#F8F6F6'" onMouseOut="this.style.backgroundColor='#FFFFFF'">
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 00:17 #1
hvad med:
<%
response.write "<tr onmouseover=""this.style.backgroundColor='#F8F6F6';"" onmouseout=""this.style.backgroundColor='#FFFFFF';"">"
%>

\Dan
Avatar billede morch Nybegynder
30. maj 2006 - 00:20 #2
Eller:

response.write(<tr onMouseOver=" & chr(34) & "this.style.backgroundColor='#F8F6F6'" & chr(34) & " onMouseOut=" & chr(34) & "this.style.backgroundColor='#FFFFFF'" & chr(34) & ">)

chr(34) skriver det dobbelte citationstegn for dig.

Mvh

Morch
Avatar billede madeindk Nybegynder
30. maj 2006 - 00:21 #3
Der er noget der tyder på det virkelig helt fantastisk. Den havde jeg ikke lige luret.
Avatar billede morch Nybegynder
30. maj 2006 - 00:22 #4
Rettelse:

response.write("<tr onMouseOver=" & chr(34) & "this.style.backgroundColor='#F8F6F6'" & chr(34) & " onMouseOut=" & chr(34) & "this.style.backgroundColor='#FFFFFF'" & chr(34) & ">")

Jeg glemte lige to af de dobbelte citationstegn i farten ....
Avatar billede madeindk Nybegynder
30. maj 2006 - 00:23 #5
Jeg bruger dannielsen's løsning - den fungerer glimrende :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 00:24 #6
OK! Godt det kom til at virke...

- og tak for point!

Morch! Hvad er fordelen ved at lave det på den måde med " & chr(34) & "??? Man kan jo ikke just sige at dette vil give mindre skrivearbejde...

\Dan
Avatar billede morch Nybegynder
30. maj 2006 - 00:37 #7
Nej, men hvis du skal lave noget med dobbelte og enkelte citationstegn blandet sammen, er det min erfaring, at det letter en evt. fejlfinding i VIS KILDE, at man har html koden stående korrekt. Det får du ved at bruge chr(34) - det er lidt kedeligt, at sætte ind, men det gør livet lettere hvis der skulle være javascript fejl på siden.

Mvh

Morch