Avatar billede morton Nybegynder
29. maj 2006 - 21:39 Der er 1 kommentar

link via actionscript/arrays

Jeg er stødt på en yderst tjekket gratis menu, som jeg supergerne kunne tænke at bruge til mit website. Men da jeg er relativ rookie i flash-verdenen og menuen stort set er totalt lavet i actionscript (flash 8) er jeg lidt lost, når det kommer at få de angivne menuarrays (sections 1, 2 ect.) til at linke til noget, såsom en url. Menuen kan ses/hentes her: http://www.ffiles.com/view_listing.php?sid=298&cat=4

Jeg forestiller mig det er noget a la:

on (release) {
    getURL("http://www.jubii.dk", "_blank");
}

men ved ikke, hvor7hvorman jeg skal sætte det ind.

Pft.
Martin
Avatar billede morton Nybegynder
30. maj 2006 - 17:20 #1
Koden hvori menu vars bliver angives ses herunder og det er heri jeg regner med jeg skal kalde de her titles - section 1, 2 ect:

/* Menu Handling + Menu Vars
---------------------------------------------------------------------- */
var colours:Array = [
    [0xFA9D76, 0xC91D0A],
    [0xF7C970, 0xC7630A],
    [0xE4F873, 0xC5BF0A],
    [0xAEF673, 0x7BC30A],
    [0x71D8F6, 0x0AB7C2],
    [0x7095F5, 0x095BC0],
    [0xE870F3, 0x8F0CBF]
];
var menu:Array = [{title:"Section 1"},{title:"Section 2"},{title:"Section 3"},{title:"Section 4"},{title:"Section 5"},{title:"Section 6"},{title:"Section 7"}];
function buildMenu(menu) {

    while (Math.random() > 0.1) { colours.next(); } // randomize the colours
    enableButtons(100*menu.length+100);    // after an interval, allow the user to click on the navigation buttons
    for (i=0; i<menu.length; i++) {

        // Create the segment of the menu:
        //    + Draw, Position, Account for in main array
        var item:MovieClip = _root.createEmptyMovieClip("segment_"+_root.getNextHighestDepth(), _root.getNextHighestDepth());
        item.drawSegment(Math.PI*2*i/menu.length, Math.PI*2*(i+1)/menu.length, 100, colours.next());
        item._x = Stage.width/2; item._y = Stage.height/2;
        allSegs.push(item);

        // Apply the properties from the object to the segment for later use
        item.props = {};
        for (j in menu[i]) {
            item.props[j] = menu[i][j];s
        }

        // Tween into view
        item._xscale = item._yscale = 0;
        setTimeout(item, "bounceScale", i*100, 100);

        // Set up actions
        item.onRollOut = item.onReleaseOutside = function() {
            _root.hideToolTip();
            this.bounceScale(100);
        }
        item.onRollOver = function() {
            _root.showToolTip(this.props.title);
            this.bounceScale(120);
        }
        item.onRelease = function() {
            this.onRollOut();
            _root.output.output.text = this.props.title;
            _root.destroyMenu();
        }
    logo.swapDepths(_root.getNextHighestDepth());

}

// removing the menu:
function destroyMenu() {
        endLogoTrick();
        setTimeout(this, "destroyMenuWatch", allSegs.length*100, false);
        for (i in allSegs) {
            delete allSegs[i].onRollOver, delete allSegs[i].onRollOut, delete allSegs[i].onRelease;
            setTimeout(allSegs[i], "bounceScale", i*100, 0);
        }

function destroyMenuWatch(prop, newVal, oldVal) {
    if (prop === false) {
        scaleSegs.watch("length", destroyMenuWatch);
    } else {
        if (newVal == 0) {
            for (i in allSegs) {
                allSegs[i].removeMovieClip();
            }
            scaleSegs.unwatch("length");
            allSegs = new Array();
            scaleSegs = new Array();
            buildMenu(menu);
        }

function enableButtons(a) {
    if (a === true) {
        //startLogoTrick();
        logo.enable(true);
        MovieClip.prototype.enabled = true;
    } else {
        setTimeout(_root, "enableButtons", a, true);
    }