Avatar billede jonasjuel Nybegynder
29. maj 2006 - 21:30 Der er 4 kommentarer

2 hurtige Index problemer..

Hjælp...

Hvordan får jeg min index side, til automatisk at hente og poste undersiden www.doamin.dk/date/ som min index side ?

Hvordan skjuler jeg urlen, så den på alle undersider hedder www.doamin.dk ( i adresse linjen ) uden noget andet.

Hjælp
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2006 - 22:41 #1
Hvilke sprog har du til rådighed?
Hvis det kun er HTML, kan du bruge en Iframe:

<iframe src="underside.htm" width="750" height="550"></iframe>

Noter:
- iframen skal ligge på den side, der loades, når du loader www.domain.dk
- width og height kan du selv ændre
- frames og iframes er ikke søgemaskine-venligt, dvs, du mister hits på det, fordi de ikke kan indekseres (eller noget i den stil)
Avatar billede jonasjuel Nybegynder
29. maj 2006 - 22:42 #2
okey iframe er godt nok..  hvad med nr 2..
Hvordan skjuler jeg urlen, så den på alle undersider hedder www.doamin.dk ( i adresse linjen ) uden noget andet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2006 - 22:44 #3
skjul url = 29/05-2006 22:41:06 :-)

Det er kun www.domain.dk der vises i adresse feltet.. prøv det :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2006 - 23:16 #4
Du kunne også bare nøjes med noget der ligner:

<frameset rows="*,1" cols="*,1">
    <frame src="underindex.htm" name="defpage" frameborder="0" width="100%" height="100%">
</frameset>

Nu er det noget simpelt kode, men man bør altid validere siderne..