Avatar billede mattiasdh Nybegynder
29. maj 2006 - 21:02 Der er 19 kommentarer

Dele en liste med andre over internettet!

Hej, jeg har dette program, http://www.eksperten.dk/spm/712373, og vil gerne have at hvis dette program køres på 2 forskellige computere, som begge er på internettet, skal man kunne se listen begge to, altså hvis jeg skriver en besked, skal den anden person se det!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2006 - 21:08 #1
Hvis http://www.eksperten.dk/spm/712373 viser dit programmeringsniveau, vil jeg sige at du er langt fra at kunne arbejde med netværk, internet og porte..

Jeg vil anbefale at du kigger på eksempler på http://www.planetsourcecode.com (søg under "Visual Basic" kategorien).

Held og lykke med projektet.
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
29. maj 2006 - 21:25 #2
Det der er ikk mit programmerings niveau, men kunne ikk huske hvordan man bruger inputbox'er...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2006 - 21:30 #3
Ok..

Test-spørgsmål: Hvilken komponent i Visual Basic, kan man bruge til kommunikation over netværk/internet?

:-)
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
29. maj 2006 - 21:34 #4
Fedt link!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2006 - 21:37 #5
Jeg ved det :-)

Der er også http://www.vbcode.com men den er ikke lige så fed som http://www.planetsourcecode.com/ .. :-)

Der er også en masse andre sider.. jeg kan bare ikke huske dem..
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
30. maj 2006 - 08:45 #6
Okay.. :D
Avatar billede martin_moth Mester
30. maj 2006 - 23:17 #7
Husk lige, hvis du bruger VB5, er der sikkert meget der ikke virker som det skal. I et andet spørgsmål bruger du VB5 og ikke VB6
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
31. maj 2006 - 10:07 #8
winsock
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
01. juni 2006 - 21:57 #9
??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. juni 2006 - 02:06 #10
"??"? :-)
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
03. juni 2006 - 12:07 #11
Du skrev et "test-spørgsmål", og svaret er WINSOCK, er det ikke?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. juni 2006 - 14:35 #12
Jo, men "test-spørgsmål" gik ud på at finde ud af, om du kendte noget til netværks-halløj..

Svaret burde været kommet samme dag (29/05-2006 21:34:25) som "test-spørgsmål", eller dagen efter (30/05-2006 08:45:18).. men det kom først 2 dage efter, hvilket får mig til at tro, at det er noget du har slået op, f.eks. på et af de links jeg gav dig..

Jeg vil derfor foreslå at du kigger nærmere på winsock,..
Du kan vælge at se på hvordan man bruger komponenten (se mine links), eller finde tutorials/guides til brugen af winsock.

Når du sådan nogenlunde har det på plads, vil du have en bedre chance for at nå dit mål.
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
03. juni 2006 - 19:06 #13
Du simpelhen for meget... Kan du hjælpe mig, eller kan du ikke hjælpe mig?

For hvis du ikk kan hjælpe mig, syntes jeg du burde lade vær med at skrive, og svare på nogle andre spørgsmål!

For det hjælper mig BESTEMT ikke at du bare siger jeg ikke kan finde ud af noget!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. juni 2006 - 20:11 #14
Jeg tror at du har misforstået mine indlæg.

Jeg begynder ikke at bygge fly, før jeg har lært om dem.

Når jeg har lært om dem, kan jeg stille spørgsmål ang. specifikke dele, i stedet for bare "hvordan flyver sådan en?"..

Min hjælp er her (find selv på kombinationer) af ordene "netværk network winsock" osv):
http://www.google.com/search?q=winsock+vb+example

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=winsock+netv%E6rk&engine=exp

Mit råd:
Lær!
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
03. juni 2006 - 20:27 #15
Mit råd:
Bland dig udenom hvordan jeg lærer!

Fordi hvordan skal jeg lære noget hvis alle siger, "Nej desværre det gider jeg ikke svare på, du er for dårlig, spørg om noget andet"??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. juni 2006 - 19:39 #16
Du har stadigvæk ikke fattet det.

Jeg siger ikke at jeg ikke vil svare på dine spørgsmål.
Jeg prøver på at forklare dig, hvad du skal gøre, men du gider ikke at høre efter.

Du vil vide, men du vil ikke lære.

Her er forklaringen med andre ord:
- Se på de links jeg har givet dig.
- Søg på guides/tutorials til simple operationer med winsock
- Når du har lært at bruge winsock, spørg om de ting du ikke kan finde ud af

Du skal have en ide om hvad og hvordan tingene skal gøres.

Hvis jeg skulle bygge en bil, ville det være en meget god ide, at vide noget om biler.
Ellers ville jeg stille en million spørgsmål om meget elementære ting.. "Hvad er en kobling? Hvordan virker motoren?" osv.. Det er ting man bør vide, før man går igang med at bygge bilen.

- Du får ikke meget ud af, at få hele programmet serveret på et sølvfad.. selv en abe kan køre bilen, men kan sikkert ikke bygge den.

- Du får meget ud af, at læse/lære om de ting man kan med winsock, og derefter danne nogle billeder af hvordan man kan bruge det, til at lave det du vil lave.

Hvis du stadigvæk ikke har fattet det, læs mine indlæg igennem igen.. så kan det være at det hjælper.
Og hvis du derefter stadigvæk ikke forstår det, skal du nok starte på et endnu lavere trin, eller forsøg med noget andet end det her.
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
04. juni 2006 - 21:46 #17
...

Gider ikke bruge tid på at diskutere med dig
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2006 - 21:54 #18
<ole>

Vil det mon så kunne interessere dig, at du formodentlig står ganske alene - og Ekspertens andre bruger er helt på linje med thesurfer?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2006 - 21:56 #19
Jeg kan se på din brugerprofil, du er spritny på stedet. Jeg er ret overbevist om, du helt har misforstået konceptet for Eksperten. Måske, det ville være en idé at stikke en finger i jorden og finde udaf, hvor det er, du er havnet  ;o)