Avatar billede johscd Nybegynder
29. maj 2006 - 16:48 Der er 4 kommentarer

c# klasse kalder side med javascript.Hvordan læser jeg responsen?

Hejsa,
Jeg er rimelig ny mht webprogrammering og vil gerne kalde et javascript fra en c#
klasse og så få returneret resultatet. Jeg har lavet et meget simpelt setup, som jeg ikke kan få til at virke.
Kan nogen hjælpe? hvad mangler jeg at tilføre?
mvh
Johannes

Url'en jeg sender ser således ud:
<sti>test.html

hvis jeg copy/paste'er url'en til en browser skriver den fint resultatet på skærmen,
men når jeg kalder siden gennem min kode får jeg bare et tomt html document tilbage.

--- her er resultatet----
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//DK" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Er der nogen der kan give et hint til, hvad jeg mangler, for at læse respons'en?
Min c# kode ser sådan ud:

    public string GetHTMLFromURL(string url)
    {

    HttpWebRequest  request  = (HttpWebRequest) WebRequest.Create(url);
        request.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";

        HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();

        System.IO.StreamReader reader = new System.IO.StreamReader(response.GetResponseStream());
        string html = reader.ReadToEnd();
        reader.Close();
    return  html;
}

---- her er test.html ------

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//DK" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

<script type="text/javascript">

document.write("test");
</script>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2006 - 17:16 #1
(Http)WebRequest henter en HTML side inklusive JavaScript som en string

den fortolker/kører ikke JavaScript'en
Avatar billede johscd Nybegynder
29. maj 2006 - 17:27 #2
Ok,
men hvordan får jeg siden til at køre og så hente indholdet efter at siden er fortolket. Det skulle gerne svare til at jeg havde en knap på siden, der blev trykket på, hvorefter resultat blev genereret. Jeg vil gerne være i stand til at læse resultatet efter at resultatet er blevet skrevet på siden. Men hvordan får jeg siden til at "eksekvere"  så resultatet bliver skrevet til siden? og er det rigtig sådan som jeg henter siden?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2006 - 20:45 #3
jeg ved ikke om man kan - det er jo nærmest en fuld browser du efterpørger

jeg ved ihvertfald ikke hvordan man gør
Avatar billede johscd Nybegynder
29. maj 2006 - 20:58 #4
ok :-)
Det kan være at jeg skal prøve at finde noget andet kode end javascript til at få udført den ønskede funktionalitet...
tak for dine svar.