Avatar billede padawan Nybegynder
29. maj 2006 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gode råd og køb af Widescreen gamingskærm

Hej med jer

Jeg er ved at købe en 20" widescreen skærm til min pc som skal bruge mest til at game. Efter at have undersøgt en del har jeg fundet ud af at der er meget at tage stilling til :o)

Jeg har læst rigtig mange svar på spørgsmål herinde omkring samme emne, men mange af dem syntes at være en smule gamle og udviklingen er jo ret hurtig på dette område.

Jeg har kigget på følgende:

LG: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610853

Samsung: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610866

De er ikke gaming skærme som jeg lige opfatter dem, men de har begge fordele som jeg ser det. LG har 1400:1 hvilket må være ret godt til den pris og Samsung ret fornuftig sådan lidt all round.

Jeg ville meget gerne have lidt hjælp/gode råd fra folk som har erfaringer med widescreen til gaming pc´er

Gode råd som jeg syntes at have set flere forskellige steder er :

Der skal være DVI
Kontrast skal mindst være 600:1
MS skal mindst være 8-12
Opdateringsfrekvens skal være mindst 85 hz
Sort ramme kan nogle gange give hovedpine hos brugeren pga. kontrasten mellem rammen og skærmen

Håber der er nogen som kan be/afkræfte disse

På forhånd tak
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. maj 2006 - 17:26 #1
Lg'en som du har fundet har jeg også, og den er rigtig, rigtig god!
Den har både DVI udgang (som man efterhånden SKAL have)
og den høje kontrast som du nævner + lav reaktionstid.

Udover dét, er den herrelækker at se på :P

Men hvis du kigger her:
http://20-1-lcd-flat-panel-game-monitor-review.toptenreviews.com/
ligger LG'en "kun" på en 4. plads, og samsungen på en 3. plads.
(jeg tror ikke at det er helt den samme samsung, men de minder meget om hinanden!)

De har testet NEC'en som nr. 1, men jeg synes nu stadig at Lg'en er en dejlig skærm.
Jeg spiller meget på min PC, især spil som CS, CSS, WOW osv, og skærmen kan sagtens følge med, ingen problem!
Avatar billede padawan Nybegynder
31. maj 2006 - 11:02 #2
Jeg er også ret varm på den må jeg sige :o) Jeg har dog også begyndt at kigge en del på denne:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184673&Vis=All

Den kommer nemlig ret højt anbefalet:

http://www.bit-tech.net/hardware/2006/03/30/20_inch_widescreen_monitors/7.html

Den skulle efter sigende være fremstillet til at spille på.

Nogen som har denne eller prøvet den ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 21:10 #3
jeg prøvede faktisk den viewsonic du nævner nede i en hardware shop, efter jeg købte LG'en... Den er også super lækker, og viewsonic er jo mere eller mindre kendt for at lave skærme med lav reaktionstid.
Jeg kunne dog ikke mærke nogen forskel på de to skærme, udover at LG'en har en højere kontrast.
Avatar billede padawan Nybegynder
02. juni 2006 - 10:14 #4
Ok tror det bliver LG´en så :o) tak for hjælpen.