Avatar billede anders2002 Nybegynder
29. maj 2006 - 13:22 Der er 2 kommentarer

MYSQL PHP THUMBNAIL hvordan gør jeg?

Jeg vil gerne kunne uploade et billede fra side 1. som så køre over i en sql database og derefter så blir vist på side 2.
Hvordan skal jeg skrive det?Jeg er vildt lost så vil gerne have noget hjælp
Avatar billede anders2002 Nybegynder
29. maj 2006 - 13:56 #1
<?
if(isset($_POST['uploadPics']))
{
    mysql_connect("localhost", "x*x", "x*x");
    mysql_select_db("*x*");

    for($i = 0; $i < count($_FILES['image']['name']); $i++)
    {

        $file  = fopen($_FILES['image']['tmp_name'][$i], "r");
        $image = addslashes(fread($file, filesize($_FILES['image']['tmp_name'][$i])));
        $text  = mysql_real_escape_string($_POST["text"][$i]);
        $title = mysql_real_escape_string($_POST["title"][$i]);

        if($_FILES['image']['size'][$i] > 0)
            mysql_query("insert into image values('null','$image','$text','$title')") or die(mysql_error());
    }
    echo "Tekst og billede er uploaded!";

    mysql_close();
}
?>

<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post" enctype="multipart/form-data" name="">
<b>Titel 1</b><input type="text" name="title[]">
<p>
<b>Tekst 1</b><br><textarea name="text[]" cols="30" rows="10"></textarea>
<p>
    <input type="file" name="image[]">
    <p>&nbsp;  </p>

<b>Titel 2</b><input type="text" name="title[]">
<p>
<b>Tekst 2</b><br><textarea name="text[]" cols="30" rows="10"></textarea>
<p>
    <input type="file" name="image[]">
    <p>&nbsp;  </p>

<b>Titel 3</b><input type="text" name="title[]">
<p>
<b>Tekst 3</b><br><textarea name="text[]" cols="30" rows="10"></textarea>
<p>
    <input type="file" name="image[]">
    <p>&nbsp;  </p>

<input type="submit" name="uploadPics" value="Upload Billeder">
</form>

Jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg skal skrive <MYSQL tabelen>

Bruger PHPMYADMIN
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2006 - 18:13 #2
Som nævnt i en anden tråd, prøv:

tabelnavn: image
med felterne:
id - int autoincrement
image - longblob
text - text
title - varchar(255) eller du kan vælge text også.