Avatar billede hardtimes Nybegynder
28. maj 2006 - 15:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

dynamisk url sammen med javascript

Hej

Jeg har følgende kode som jeg har taget herinde fra i et spørgsmål.

<script type="text/javascript">
function spilMusik(newURL){
document.Player.URL=newURL;
}
</script>

</head>

<body>
<a href="java script:spilMusik('lydfil.mp3');">I al slags vejr</a><br>

<br /><br />

<object id="Player" noexternaldata="true" classid="clsid:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" width="225" height="64">
<param name="showControls" value="true">
<param name="ShowStatusBar" value="true">
<param name="Autorewind" value="true">
<param name="ShowDisplay" value="false">
<embed width="125" height="39" type="application/x-mplayer2" name="MediaPlayer" autostart="1" showcontrols="1" showstatusbar="1" autorewind="1" showdisplay="1">
</embed>
</object>

Mit problem er at jeg gerne vil have noget tekst forbundet med hver sang som skal afspilles.

Lad os sige at jeg f.eks. 3 sange i stedet for bare den ene som er i ovenstående. Når jeg så trykker på sang nr. 1 skal den begynde at afspille sang nr. 1 og samtidig skrive noget tekst omkring sang nr. 1.
Når jeg så trykker på sang nr. 2, skifter den til sang nr. 2, og teksten bliver samtidig ændret.

Sangen kan jeg godt få til at skifte, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg i den url får lavet så jeg samtidig skifter teksten.

Det er denne jeg skal have lavet så jeg samtidig med at skifte sang, skifter tekst.
<a href="java script:spilMusik('lydfil.mp3');">I al slags vejr</a>

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. maj 2006 - 16:03 #1
Hvorhenne skal teksten skiftes, når der trykkes?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
28. maj 2006 - 16:08 #2
Den skal skifte ved siden af afspilleren. Det bliver hentet fra en database, sammen med sangen.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. maj 2006 - 16:17 #3
Så ska du vel lave et kald til databasen?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
28. maj 2006 - 16:19 #4
yes yes, men det er ikke kaldet der er mit problem. Det er hvordan jeg får lavet den url sådan at når man trykker på den, så henter den sangen og teksten. Lige nu henter den jo bare sangen, det der er mit problem er hvordan jeg får lavet så den også henter teksten.
Avatar billede hardtimes Nybegynder
28. maj 2006 - 16:20 #5
altså, url'en skal have en eller anden værdi som jeg skal bruge til database kaldet. Ved ikke om det er til at forstå hvad jeg vil??
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. maj 2006 - 16:27 #6
Jo, du jo lave en js funktion, der gør at når du trykker udskriver du værdien?

<a href="java script:spilMusik('lydfil.mp3');infoMusik('lydfil.mp3');">">

Forstår du idéen?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
28. maj 2006 - 16:29 #7
måske, altså jeg skal ikke have info'en på mp3'en ud. Det er fordi der til hver sang er tilknyttet noget tekst om kunstneren. Det er denne tekst jeg skal have skrevet ud. Men jeg kan ikke hitte ud af hvordan jeg får lavet url'en så jeg kan få den tekst med.
Kan du følge mig? eller skal jeg prøve at forklare det på en bedre måde?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. maj 2006 - 16:35 #8
Hmm, jo, måske du kan lave det lidt mere i asp:

<script type="text/javascript">
function spilMusik(<%=request("filname")%>){
document.Player.URL=newURL;
}
</script>
</head>
<body>
<a href="?filname=lydfil.mp3">I al slags vejr</a><br>

Derefter ka du hente filnavnet i databasen via <%=request("filname")%>
Avatar billede hardtimes Nybegynder
28. maj 2006 - 16:36 #9
det prøver jeg lige, jeg vender først tilbage i morgen med svar :)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. maj 2006 - 16:39 #10
Det var blot en kladde, så jeg håber du selv lige ka tilpasse den, hvis bare du kan følge min idé :-)
Avatar billede hardtimes Nybegynder
29. maj 2006 - 04:23 #11
Det gik ikke så godt. Tror det er fordi jeg simpelthen ikke forstår det :)

Kan du måske lave en mere uddybet forklaring?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
01. juni 2006 - 04:09 #12
cyberkox, jeg fandt ud af det til sidst, så hvis du lige gider smide et svar så du kan få point.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. juni 2006 - 13:00 #13
Okay, jamen det var da supert. Hvordan fik du det hen?

Et svar kommer her :)
Avatar billede hardtimes Nybegynder
23. august 2006 - 09:38 #14
Det var fordi jeg havde den til at tage en forkert værdi når den skulle fange mp3 filen, derfor ville det ikke virke.
Undskylder den meget sene tildeling af point.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. august 2006 - 11:07 #15
Det er helt i orden. Jeg takker for point :)