Avatar billede olelaursen Nybegynder
28. maj 2006 - 08:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mere RAM?

Jeg har en computer med en Intel Pentium D 830 3 Ghz (Dual-Core)processor.
Vil der være en mærkbar forbedring ved at forøge mængden af ram fra 1 GB til 2 GB?
Den bruges til kontorprogrammer, Internet, billedbehandling og CAD.

M.v.h.
OLe Laursen
Avatar billede Slater Ekspert
28. maj 2006 - 11:37 #1
Du vil kun få en forbedring, hvis du ofte bruger mere RAM end du har, så computeren begynder at lægge RAM-data over i page filen på harddisken i stedet.
Hvis du kun bruger almindelige kontorprogrammer og lignende, vil mit bud være at du aldrig når op i nærheden af at bruge 1 GB, og at opgradere vil være totalt spild.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. maj 2006 - 12:51 #2
men hvis du derimod spiller spil, ville jeg mene at det godt kunne betale sig!
Avatar billede dubio Nybegynder
28. maj 2006 - 16:02 #3
Hvis det er store billeder og det er 3D CAD, er der garanteret noget at hente. Men du kan jo prøve at kigge lidt på windows jobliste under ydeevne når du starter op, eller hvis det skal være lidt mere præcist er der også nogle programmer du kan hente.. bare søg lidt på google..

håber det hjalp
Avatar billede olelaursen Nybegynder
28. maj 2006 - 16:03 #4
Det jeg overvejede var ved billedbehandling og især CAD(3D).

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede dubio Nybegynder
28. maj 2006 - 16:05 #5
Her er nogle gratis trials af den type programmer http://www.freedownloadscenter.com/Best/free-ram-usage.html
Avatar billede olelaursen Nybegynder
19. august 2006 - 15:53 #6
Tak for kommentarene.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede olelaursen Nybegynder
27. januar 2007 - 08:48 #7
Afslutning af tråd.