Avatar billede ettig Nybegynder
27. maj 2006 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilmeldinger til nyhedbrev forsvinder!!

Jeg har været ved at lave en mailform i html, og selvføldig ville jeg lige checke den inden jeg begyndte at reklamere for den. Men her er jeg rendt ind i et problem.

Når tilmeldingen er sendt, ser alt ud til at være i den skønneste orden, men jeg modtager bare ikke tilmeldingerne på min mail konto.

Jeg ved ikke om det er i selve mailformen, at fejlen ligger eller om det er et helt andet sted. Så hvis der er en venlig sjæl, som ville checke html koden, så vil jeg være meget taknemlig.

I kan se selve koden her: http://www.prinzmetal.dk/tn.htm
Avatar billede apo Praktikant
27. maj 2006 - 13:31 #1
Prøv med:
<FORM ACTION="../cgi-all/formmail/FormMail.pl" METHOD="POST">

i stedet for:
<FORM ACTION = "../cgi-all/formmail/FormMail.pl" METHOD = "POST">

Jeg mener ikke, at der må være mellemrum mellem f.eks. ACTION og = og "../cgi-all/ ... osv.
Avatar billede apo Praktikant
27. maj 2006 - 13:32 #2
Denne ser heller ikke korrekt ud:

<FONT FACE="VERDANA REF">

Hvad er 'REF' for en skrifttype???

Her laver du endnu engang mellemrum: size ="20"
Avatar billede ettig Nybegynder
27. maj 2006 - 14:06 #3
Har prøvet at fjerne "mellemrummene", men det ændre ikke noget.
Avatar billede apo Praktikant
27. maj 2006 - 14:27 #4
Prøv med dette:

<form action="../cgi-all/formmail/FormMail.pl" method="post">
<input type="hidden" name="recipient" value="nyhedsbrev@prinzmetal.dk">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.prinzmetal.dk/svarside.htm">
<input type="hidden" name="FeltNavn1" value="firma">
<input type="hidden" name="FeltNavn2" value="email">
    <table>
        <tr>
            <td><p>Navn</p></td>
            <td><input type="text" name="Felt1"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><p>E-mail</p></td>
            <td><input type="text" name="Felt2" size="20"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td align="right"><input type="submit" value=" Send "></td>
        </tr>
    </table>
</form>

Hvis ikke dette virker bør du efterse om stien til mailscriptet er korrekt angivet. Ellers prøv, at høre din host om der er fejl på deres script.
Avatar billede ettig Nybegynder
27. maj 2006 - 14:53 #5
Har prøvet med det nye script, uden nogen ændring. Har endnu engang checket mailscriptet og jeg har skrevet rigtig. Så jeg har nu sendt en mail til min host.

Men ellers kan jeg kun sige tak apo, fordi du gad at forsøge :-)
Avatar billede apo Praktikant
27. maj 2006 - 14:59 #6
Velbekomme :-)

Spørgsmål: Stiller din host krav til navngivning af dine felter?

Nogle e-mailscripts er indstillet til kun at modtage værdier fra felter med navne som: 'navn'/'name', 'email'/e-mail' osv. Du kalder dine felter for: 'FeltNavn1', 'FeltNavn2', 'Felt1' og 'Felt2'.

Prøv lige at undersøge det.
Avatar billede apo Praktikant
28. maj 2006 - 13:30 #7
Hvis du ikke har kunne bruge min hjælp til noget så husk at lukke spørgsmålet, og at tage pointene selv.

(spørgsmålet skal lukkes når du er færdig med det).
Avatar billede ettig Nybegynder
28. maj 2006 - 19:21 #8
ok