Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
27. maj 2006 - 10:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Com fryser når jeg går ind i spil

Hey boys!

Har virkelig brug for hjælp her.. har lige fået mit helt nye GF7900GT, men skidtet virker vist ik ordentligt?..

Når jeg går ind i spil som f.eks BF2 og WoW, så fryser min com totalt.. Temperaturen ligger kun på 39*c på kortet.. Så det kan ik være det..
Og har en 500W PSU..

Er virkelig lost drenge!.. Please hjælp mig...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2006 - 10:31 #1
Og du er sikker på at, selv om psu er på 500 Watt, så kan den levere nok strøm?

Hvilken psu har du?
Har grafikkortet fået strømkablet tilsluttet?
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
27. maj 2006 - 10:44 #2
Har den der 500W's fra SHG : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820156

Og yes yes.. har skam sat strømkablet til grafikkortet!
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
27. maj 2006 - 10:47 #3
Men der kommer ingen besked op om at grafikkortet mangler strøm jo!?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2006 - 10:51 #4
Prøv at køre en "chkdsk /r"
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
27. maj 2006 - 13:12 #5
Hvad er det for noget ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2006 - 13:14 #6
C:\Documents and Settings\Administrator>chkdsk /?
Undersøger en disk og viser en rapport over tilstanden.

CHKDSK [diskenhed[[sti]filnavn]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:str]]

  enhed          Angiver drevbogstavet (efterfulgt af et kolon),
                  tilslutningspunkt eller diskenhedsnavn.
  filnavn        kun FAT/FAT32: Angiver filerne, der skal kontrolleres
                  for fragmentering.
  /F              Retter fejl på disken.
  /V              På FAT/FAT32: Viser den fulde sti og navnet på samtlige
                  filer på disken.
                  På NTFS: Viser eventuelt oprydningsmeddelelser.
  /R              Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
                  (implicit /F).
  /L:str          kun NTFS: Ændrer logfilens størrelse til det angivne antal
                  kilobyte. Hvis str ikke er angivet, vises den aktuelle
                  størrelse.
  /X              Tvinger diskenheden til at koble sig fra først, hvis det er
                  nødvendigt.
                  Alle åbne handles til diskenheden bliver ugyldige
                  (implicit /F).
  /I              kun NTFS: Udfører en mindre omfattende kontrol af poster i
                  indeks.
  /C              kun NTFS: Springer kontrol af cykluser i mappestrukturen
                  over.

Parameteren /I eller /C reducerer tidsforbruget til at køre Chkdsk ved
at springe visse kontroller af diskenheden over.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2006 - 13:15 #7
ville nok vælge at smide et /F bagefter:
chkdsk /r /f

Lidt bedre :)
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
27. maj 2006 - 13:23 #8
OKay.. har prøvet.. der var ik noget..

Det er virkelig ondsvagt det her.. kan sagtens køre Oblivion, men WoW og BF2 kan jeg ikke.. Eller jo.. Kan spille BF2 med næsten alt i high, men ligeså snart jeg sætter texture filtering op, så lukker spillet ned..!?!?!

Og lige når jeg går ind i WoW, så fryser hele computeren.. Men kan stadig spille BF2 bar når texture filtering er på low.. Men det skal den fandme ik være!?!?.. Hvorfor fanden lukker det, når jeg sætter specs op ??.. Det jo ik som om det ikke kan klare det..
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2006 - 13:48 #9
Det er meget muligt at "chkdsk" ikke virker, men på 11 minutter som du tilsyneladende har brugt, har du med garanti ikke kørt en "chkdsk /r"
Avatar billede dubio Nybegynder
01. juni 2006 - 12:13 #10
Jeg tror jeg ville geninstallere grafikkortet.. finde nye drivere på nettet (ved ikke om du har gjort det).. evt. også geninstallere DirectX.. og så prøve igen..

Geforce XP drivere: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html
DirectX kan hentes på, MS hjemmeside.. ellers ligger de nok også på nogle af spil CDerne.

Håber det hjælper
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 20:18 #11
Respons ??