Avatar billede dope Nybegynder
08. maj 2001 - 18:40 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er problemet her?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC driver for Oracle][Oracle]ORA-00923: FROM-nøgleord er ikke fundet i den forventede position

/blah_logo.asp, line 10
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2001 - 18:46 #1
prøv at kom med noget kode
Avatar billede dope Nybegynder
08. maj 2001 - 18:49 #2
    Set objRS1 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ1 = \"SELECT TOP 9 * FROM logo ORDER BY download desc\"
    objRS1.Open strQ1, strConn
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2001 - 19:00 #3
prøv at fjerne *

strQ1 = \"SELECT TOP 9 FROM logo ORDER BY download desc\"
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2001 - 19:02 #4
og dog - ser lige at det er en oracle db...
Avatar billede dope Nybegynder
08. maj 2001 - 19:04 #5
prøvede... der er ingen forandring... :-(
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2001 - 19:18 #6
når det er en oracle skal der nok lidt andre ting til - prøv med noget a la dette:

SELECT * from (SELECT * FROM download ORDER BY download)
  WHERE rownum <= 10;
Avatar billede Jman Praktikant
08. maj 2001 - 19:25 #7
strQ1 = \"SELECT TOP 9 * FROM logo ORDER BY download desc;\"
Avatar billede dope Nybegynder
08. maj 2001 - 19:57 #8
ingen af delene virker!
Kig eventuelt her... http://213.237.173.39/
Avatar billede mej Nybegynder
09. maj 2001 - 12:20 #9
Brug et inline view:
select * from
(select * from download order by download)
where rownum <=10;
forudsat at din tabel hedder download og kolonnen du bil lave top 10 over hedder download.
Avatar billede mej Nybegynder
09. maj 2001 - 12:21 #10
hov det var jo faktisk også det keysersoze havde skrevet..
Avatar billede webbe Nybegynder
10. maj 2001 - 14:19 #11
Har arbejdet en del med udvælgelse af den øverste post i en database efter en sortering, og der hedder linien:

strQ1 = \"SELECT * FROM tablename WHERE ROWNUM = 1 ORDER BY columnname\"

Derfor tror jeg at din linie skal hedde:

strQ1 = \"SELECT * FROM tablename WHERE ROWNUM <=9 ORDER BY columnname\"

Bare en idé!

Ved godst den minder lidt om keysersoze\'s svar, men er dog ikke ens!
Avatar billede mej Nybegynder
10. maj 2001 - 14:26 #12
WEBBE :
har du prøvet at teste det der?
I oracle baseres rowid på den rækkefølgen rækkerne selecteres ud.. ergo hvis du ikke først får sorteret dine rækker efter den kolonne som du vil lave din topN over så vil du kun få fat i de først 9 rækker i tabellen.
Det giver dig derfor ikke en topN på indholdet af kolonnerne men i stedet kun en liste overde første 10 rækker.
Det er derfor en alm. select med rownum i where ikke virker men at du i stedet skal bruge et inline view. Det inline view indeholder et resultatsæt som du selecter fra og du kan derfor være sikker på at dine data er sorteret i rigtig rækkefølge før du sætter where clausen med rownum ind. Prøv at teste det!
Avatar billede webbe Nybegynder
10. maj 2001 - 14:29 #13
Ja - det er testet og det fungerer fint som jeg har skrevet det....i hvert fald når det bare er én post jeg skal have valgt!
Avatar billede mej Nybegynder
10. maj 2001 - 14:51 #14
prøv at lave en number kolonne med tal i forskellig størrelses orden og hent rowid med ud.. så vil du bemærke at der blot cuttes af fra række 10 uanset tallet i din number kolonne..
Avatar billede webbe Nybegynder
10. maj 2001 - 14:53 #15
Er meget muligt....men de gange jeg har haft brug for det har jeg ikke haft problemer med det!
Avatar billede dope Nybegynder
14. maj 2001 - 21:42 #16
keysersoze >>
laver du ikke lige et spørgsmål så du kan få dine pts...

Er det ok hvis pts. deles 50/50 mellem mej og keysersoze?
Avatar billede keysersoze Guru
14. maj 2001 - 21:54 #17
jaja...

men virker det så efter hensigten? eller?
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:17 #18
???
Avatar billede dope Nybegynder
11. juni 2001 - 21:42 #19
keysersoze >> det virker efter hensigten... :-)
mange tak for hjælpen... allesammen...

btw >> mej, er du gået helt under jorden? ;-)
Avatar billede mej Nybegynder
12. juni 2001 - 14:35 #20
Dope>>
Nope, er lige her.. meeen du ved jo hvordan du kan få fat i mig..