Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 17:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

phpmyadmin-indsætte fra txt fil i mysql

hvordan indsætter jeg data fra en txt i min tabel?
jeg får fejl:
MySQL said: File \'c:php4phpc003.tmp\' not found (Errcode: 2)
nogen der kan hjælpe?

liza
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 17:33 #1
Kan vi se noget kode?
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 17:39 #2
INSERT INTO min_table VALUES (\'link\',\'url\',\' beskrivelse\');

Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 17:42 #3
Uhm... prøver du at køre den lokalt? Eller på et webhotel?
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 17:44 #4
eller endnu bedre-kan jeg smide tekstfilen direkte ind i mysql uden insert (\'\',\'\',\'\') osv

liza
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 17:45 #5
jeg kører på localhost
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 17:47 #6
Det kunne godt lyde som om der er problemer med mySQL-installationen. Har du samme problem lige meget hvad du prøver at adde?
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 17:58 #7
det ser sådan ud-nu får jeg næsten den samme \'c:php4php80c3.tmp\'

liza
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 18:00 #8
Hmmm... Og det får du hver gang du prøver at tilføje noget? Også når det er en anden INSERT INTO du kører?
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 18:02 #9
ud over det får jeg
LOAD DATA LOCAL INFILE \'C:\\php4\\phpD045.TMP\'  INTO TABLE dyrlaeger FIELDS TERMINATED BY \';\' ENCLOSED BY \'\\\"\' ESCAPED BY \'\\\\\' LINES TERMINATED BY \'\\n\'

jeg ved ikke om det hjælper noget?
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 18:05 #10
Okay - det lyder MEGA sært. Har aldrig selv prøvet noget i den stil.
Avatar billede ghanic Nybegynder
08. maj 2001 - 18:07 #11
Nu kører jeg ikke Wintendo, så dette er kun et gæt:

Prøv:

LOAD DATA LOCAL INFILE \'C:/php4/phpD045.TMP\'  INTO TABLE dyrlaeger FIELDS TERMINATED BY \';\' ENCLOSED BY \'\\\"\' ESCAPED BY \'\\\\\' LINES TERMINATED BY \'\\n\'

hvis det ikke virker så prøv:

Nu kører jeg ikke Wintendo, så dette er kun et gæt:

Prøv:

LOAD DATA LOCAL INFILE \'C:\\\\php4\\\\phpD045.TMP\'  INTO TABLE dyrlaeger FIELDS TERMINATED BY \';\' ENCLOSED BY \'\\\"\' ESCAPED BY \'\\\\\' LINES TERMINATED BY \'\\n\'
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 18:12 #12
jeg må hellere lige tilføje at jeg er \"grøn\" i dette her.

jeg har prøvet mysql> load data local infile \"proeve.txt\" into table proeve;
der får jeg bare en tabel med en masse id\'s men ingenting i de andre fields.

er jeg helt galt på den?

liza
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 18:14 #13
i mysql monitor selvfølgelig
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 18:25 #14
tak begge to

det var ghanics svar LOAD DATA LOCAL INFILE \'C:\\\\php4\\\\phpD045.TMP, altså \\\\ der virkede.
giver i lige et svar, så får i point

liza
Avatar billede liza Nybegynder
08. maj 2001 - 18:28 #15
hvad med
eller endnu bedre-kan jeg smide tekstfilen direkte ind i mysql uden insert (\'\',\'\',\'\') osv

liza
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 19:18 #16
Hvordan ser din txt-fil ud?
Avatar billede ghanic Nybegynder
08. maj 2001 - 19:24 #17
herligt
Avatar billede delwin Nybegynder
09. maj 2001 - 09:51 #18
Du bruger upload funktionen.. ikk\'??

Den virker ikke lige godt i alle versioner af PHPmyadmin.. Det kan bedre betale sig at åbne dokumentet selv i notepad og kopiere alt indholdet og så sætte det ind i det textarea over upload dimsen..
Avatar billede liza Nybegynder
09. maj 2001 - 10:53 #19
min txt kunne se sådan ud:
INSERT INTO min_tabel VALUES (5,\'\',\'\', bla bla bla bla\');
INSERT INTO min_tabel VALUES (6,\'link\',\'url\', bla bla bla bla\');
INSERT INTO min_tabel VALUES (7,\'\',\'\', bla bla bla bla\');
men jeg ville gerne hvis jeg kunne slippe for INSERT INTO min_tabel VALUES osv. 5000 gange, kan det ikke gøres lettere?
delvin>> upload funktionen virker fint nok
liza