Avatar billede tizian Nybegynder
25. maj 2006 - 18:28 Der er 5 kommentarer

Fejl i mysql_query

mysql_query( "insert into nyheder (titel, tekst, dato, dato_edit) values ('$titel', '$tekst', '$dato', '$dato')" )

Hvad er der galt her?
Har siddet og stirret mig blind på den i den sidste halve times tid, og kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg får:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''nyheder' (titel, tekst, dato, dato_edit) values ('Test', 'sdafsdf asdf asdf asd' at line 1

På forhånd tak
Philip Munksgaard
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2006 - 18:51 #1
Du er sikker på du ikke har et stedn hvor der står

  insert into 'nyheder' (titel, tekst, .....osv
Avatar billede tizian Nybegynder
25. maj 2006 - 18:58 #2
hva'?
Avatar billede tizian Nybegynder
25. maj 2006 - 19:21 #3
Ok jeg har fundet ud af hvad der giver problemet...

$dato = date('Y-m-d H:i:s');
Den fandt jeg på php.net, det skulle eftersigende give et datetime lignende string.

Men når jeg bruger den i min query:
mysql_query( "insert into nyheder (titel, tekst, dato, dato_edit) values ('$titel', '$tekst', '$dato', '$dato')" )

kan databasen åbenbart ikke finde ud af det?
Er der en måde at sætte datetime feltet til den nuværende tid?

Eller, hvordan fikser jeg ovenstående så der kommer en dato/tid i min database...
Avatar billede showsource Seniormester
25. maj 2006 - 19:48 #4
mysql_query("INSERT INTO nyheder (titel, tekst, dato, dato_edit) VALUES ('$titel', '$tekst', NOW(), NOW())") or die (mysql_error());
Avatar billede tizian Nybegynder
25. maj 2006 - 19:55 #5
tak :) det virker