Avatar billede tholjoh Nybegynder
25. maj 2006 - 15:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med require_once

Mit problem er at når jeg bruger require_once bliver indholdet af den fil jeg inkluderer bare skrevet i browserens vindue...

Et lille eksempel.....

En fil, Person.class, indeholder følgende kode
class Person {
    var $fornavn

    function setFornavn($n)    {
        $fornavn = $n
    }

En ande fil, index.php, indeholder følgende kode
<?php
    require_once("Person.class");

    $pers = new Person;
?>

Og når index.php åbnes i Internet Explorer er dette resultatet
class Person { var $fornavn function setFornavn($n) { $fornavn = $n } }
Fatal error: Class 'Person' not found in C:\server\htdocs\TEST\index.php on line 4
Avatar billede dimsushi Nybegynder
25. maj 2006 - 15:54 #1
Bare et lille gæt. Prøv at kalde din class Person.class.php og inkluder den istedet. :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. maj 2006 - 18:26 #2
Du skal ha <?php ?>omkring din klasse kode også.
Avatar billede tholjoh Nybegynder
26. maj 2006 - 12:58 #3
Jeg fandt ud af det ganske kort tid efter jeg havde skrevet spørgsmålet, og jeg kunne have skudt mig selv... du har nemlig helt ret hmortensen. Du smider bare et svar.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. maj 2006 - 13:28 #4
Svar :)