Avatar billede soundwave Nybegynder
25. maj 2006 - 15:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl: "Notice: Undefined index: inputemail" i kontaktform

Jeg har en kontaktform der har virket på mit gamle weghotel (linux), men nu hvor jeg har skiftet til et webhotel der kører windows (php5) får jeg følgende fejl:

Notice: Undefined index: inputemail in kontakt.php on line 2

Notice: Undefined index: inputmessage in kontakt.php on line 7

Notice: Undefined variable: msg in kontakt.php on line 43

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Min kode ser sådan ud:

<?php
  $from = $_POST["inputemail"];
  $from = urldecode($from);
  if (eregi("\r",$from) || eregi("\n",$from)){
    die("Why ?? :(");
    }
    $fri = $_POST["inputmessage"];
  $fri = strip_tags($fri);
  if(isset($_POST['mailform']) && !empty($_POST['inputname']) && !empty($from)) {
      $recipient = "min@email.dk";
      $subject = "---emne---";
      $message .= "Navn: $_POST[inputname]\r\n";
      $message .= "Firma: $_POST[inputfirma]\r\n";
      $message .= "Tlf. el. Email: $from\r\n";
      $message .= "Fritekst: $fri\r\n";
      $headers = "From: Mig selv <min@email.dk>\r\n";
      $mailsendt = mail ($recipient, $subject, $message, $headers);
if ($mailsendt === true) {
        $msg = '<strong>Din besked er nu sendt.</strong>';
    }
    }elseif(isset($_POST['mailform'])) {
      $msg = '<strong>Udfyld venligst alle felterne!</strong>';
    }

  if(isset($_GET['msg']) && $_GET['msg'] == "ok"){
      $msg = 'Beskeden er sendt!';
  }

?>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<input name="inputname" type="text" value="<?php echo $_POST['inputname']; ?>" size="35"><br>
<input name="inputfirma" type="text" value="<?php echo $_POST['inputfirma']; ?>" size="35">
<input name="inputemail" type="text" value="<?php echo $_POST['inputemail']; ?>" size="35" maxlength="40"><br>
<textarea name="inputmessage" cols="34" rows="10" wrap="VIRTUAL"></textarea><br>
  <input type="submit" name="mailform" value="Send"><br>
<?php echo $msg; ?></form>
Avatar billede coderdk Praktikant
25. maj 2006 - 16:16 #1
Enten i toppen:

error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);

eller ændr dine echo's i formen fra:

echo $_POST['inputname'];

til:

echo ( !empty( $_POST['inputname'] ) ? $_POST['inputname'] : '' );
Avatar billede soundwave Nybegynder
14. september 2006 - 13:51 #2
lukker...
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 14:47 #3
:P