Avatar billede spanggaard Nybegynder
24. maj 2006 - 22:55 Der er 9 kommentarer

opsamlingskolonne til vinderne i kampen

I forbindelse med nogle turneringer jeg skal styre, har jeg et excelark til hjælp.

Mit problem er at når der er flere vindere og de skal videre, så får jeg mellemrum på den næste liste og kan ikke få dem sat ordentlig over i den næste kamp.

vinderne bliver noteret som med et 1-tal og taberne med 0. herefter ryger alle vindere i en ny kolonne, men de står med mellemrum. Det mellemrum vil jeg gerne have væk, således at der er kørt tjek (eller hvad det hedder), så jeg har en fuldstændig ny liste, udelukkende med vinderne fra runden før.

Håber det er til at forstå.

/Spanggaard
Avatar billede mrjh Novice
24. maj 2006 - 23:29 #1
Hvis jeg har forstået dit spm. rigtigt, at du ønsker en liste med kun navnene på vinderne uden mellem rum imellem. Dine 1-taller i A-kolonnen og navnene i B-kolonnen:

=INDEKS($B$1:$B$100;MINDSTE(HVIS($A$1:$A$100=1;RÆKKE($A$1:$A$100));RÆKKE());)
Formlen kopieres ind i D1 f.eks og når du står inde i formlen Trykker du ctrl+shift+enter så formlen omsluttes af {}
Avatar billede spanggaard Nybegynder
25. maj 2006 - 10:54 #2
Tusind tak *ss*

hvordan er det lige man giver de point *ss*
Avatar billede spanggaard Nybegynder
25. maj 2006 - 11:12 #3
og forresten... det virker, så supert *ss* dog hvis min liste er ufuldstændig, så skriver den #NUM!
Kan jeg forhindre den i at skrive det, så feltet bare bliver tomt, når det læses og bruges i den videre turnering?
Avatar billede excelent Ekspert
25. maj 2006 - 14:27 #4
prøv med:

=HVIS(ER.FJL(INDEKS($B$1:$B$100;MINDSTE(HVIS($A$1:$A$100=1;RÆKKE($A$1:$A$100));RÆKKE());));"";INDEKS($B$1:$B$100;MINDSTE(HVIS($A$1:$A$100=1;RÆKKE($A$1:$A$100));RÆKKE());))

husk afslut med CTRL+SHIFT+ENTER
Avatar billede mrjh Novice
25. maj 2006 - 20:48 #5
Selvtak :-)
Hej Excelent: du mangler lige et e i ER.FEJL c",)

=HVIS(ER.FEJL(MINDSTE(HVIS($A$1:$A$100=1;RÆKKE($A$1:$A$100));RÆKKE()));"";INDEKS($B$1:$B$100;MINDSTE(HVIS($A$1:$A$100=1;RÆKKE($A$1:$A$100));RÆKKE());))
Og afslut igen med ctrl+shift+enter
Du giver point ved at markere navn og accepterer
Avatar billede excelent Ekspert
25. maj 2006 - 21:11 #6
nope det var med vilje ikke en fjl :-)
Avatar billede mrjh Novice
25. maj 2006 - 21:14 #7
Ahaa du udelader bare fejlen #IT. Sorry for min uvidenhed :-)
Avatar billede mrjh Novice
31. maj 2006 - 16:54 #8
Husk at accepter svar
Avatar billede mrjh Novice
20. juni 2006 - 09:55 #9
!!!!