Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
24. maj 2006 - 15:11 Der er 9 kommentarer

Ændring af rækkefølge på select statement i asp / vb hjemmeside

Jeg har følgende select statement på min side, som henter data fra en database med de forskellige valgmuligheder, men jeg ved ikke hvordan jeg vælger værdien 50 som default. Databasen inhodler værdierne ( 100, 50, 25, 150, 125, UB) men den står altid på 100 når man åbner siden, hvordan ændres dette. er ikek den store vb asp programmør.

response.write input.select_start("", "drive_reg_type", "", "b", "")

db2.reinit
db2.sp = "stp_reg_types_list"
do while NOT rs2.EOF

    if rs3("drive_reg_type") = rs2("id") then
          response.write input.select_item(rs2("id"), rs2("name"), true)
    else
          response.write input.select_item(rs2("id"), rs2("name"), false)
    end if
    rs2.moveNext
loop

response.write input.select_end
Avatar billede cyberkox Nybegynder
24. maj 2006 - 15:54 #1
Hvad hedder kolonnen, som har de værdier?

Du kan jo lave en variabel og så styre den:

if rs2("værdi") = 100 then
value = 50
else
value = rs2("værdi")
end if

response.write value

Er det en Acces database du beytter, så kan du jo sætte default værdien inde i selv databasen :)
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
24. maj 2006 - 16:01 #2
Jeg bruger Microsoft sql, men jeg skal jo ikke lave værdien om men bare have 50 som den der default er selected i select statementet
Avatar billede cyberkox Nybegynder
24. maj 2006 - 16:02 #3
Okay, jamen så gør du bar sådan som jeg har gjort der, og indsætter dine egen kolonner
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
24. maj 2006 - 16:04 #4
Det kan du sagtens sige aner ikke hvordan man koder vb i asp, bruger bare siden. Men hvad så hvis værdien er 100 så bliver den jo lavet til værdien 50 og 100 skal jo også være repræsenteret i listen. Og 50 skal jo ikke være der 2 gange
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
24. maj 2006 - 16:05 #5
name heder kolonnen med værdierne
Avatar billede cyberkox Nybegynder
24. maj 2006 - 16:06 #6
Prøv lige at komme med hele koden så :-)
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
24. maj 2006 - 16:22 #7
Har fudnet ud af tak for hjælpen
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
24. maj 2006 - 16:22 #8
Selv altså
Avatar billede cyberkox Nybegynder
24. maj 2006 - 16:27 #9
Okay, hvordan klarede du den?