Avatar billede hilberg Nybegynder
08. maj 2001 - 15:42 Der er 8 kommentarer

Slette / backup / truncate log filer?

Jeg har ikke selv en kopi af SQL Enterprise Manager. Jeg har brugt Access Upsize til at få mit data over på vores SQL Server 7 hos vores hosting firma.
Problemet er at jeg ikke kan slette transaction log filerne selv og at da vi har begrænset plads hos udbyderen bliver de med tiden fyldt op.
Er der en måde at slette eller backup eller truncate log filerne på UDEN brug af SQL Server enterprise manager?
Avatar billede michael_b Nybegynder
08. maj 2001 - 22:21 #1
Jeg er ked af at det - Nej.
Men i enterprice mgr. kan man sætte den autobackup og truncate log.
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
09. maj 2001 - 14:49 #2
Tager udbyderen ikke backup???? Ved backup bliver logfilerne jo frigivet - eller i hvert fald genbrugt.
Avatar billede hilberg Nybegynder
09. maj 2001 - 16:21 #3
De siger at selv om de laver backup og truncate osv så vil filerne altid vokse i størrelsen. Kan det virkelig passe?
Avatar billede michael_b Nybegynder
09. maj 2001 - 20:42 #4
Alt efter hvordan man har sat sin database op (i enterprice mgr) vil filerne vokse.
Men jeg må gå ud fra at dine filer skal vokse det er vel en base hvor der indtastes data?
Microsoft er jo ikke kendt for at spare på plads! lad følgende være en forklaring:

Du har en access base A som inden kompression fylder ca 8 MB og efter ca 3 MB - du laver nu en ny tom access database B hvortil du importerer alt fra database A og nu fylder din base 1,5 MB.
Microsoft gemmer er lang række historik som ikke er til at komme af med - det er mit indtryk at det er det samme med SQL
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
10. maj 2001 - 08:42 #5
Det er dog ikke det samme med SQL - der bliver ikke gemt nogen historik - jeg ved ikke med Access, men det skulle da ikke undre mig.

Hvis man løbende tilføjer data til sin database vil datafilerne selvfølgelig vokse, det er jo meget naturligt. Hvis logfilerne også bliver ved med at vokse selvom de (påstår at de) tager backup, så har de ganske givet sat systemerne forkert op. Det må de jo så gøre noget ved.

Deres argument med at de vil blive ved med at vokse uanset backup osv. er selvfølgelig helt hen i vejret - så tæt arbejder Microsoft nok ikke sammen med harddisk-fabrikanterne...!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
10. maj 2001 - 11:59 #6
Hvis ikke der tages BackUp vil Log filen vokse til det sindssyge da logfilen indeholder de data, der er ændret siden sidste gang, der blev taget backup!!
Avatar billede cuddles Nybegynder
21. august 2001 - 14:33 #7
Det kan godt være, at de kun tager fil-backup, og ikke backup via Enterprise Manager, hvis de gør det, så vil transaction log ikke blive nulstillet.
Jeg ved ikke lige om man kan gøre det via Transact-SQL, men man kan via Enterprise Manager sætte trasactionlog til en fast størrelse og i \"options\" sætte flueben i \"Truncate log on checkpoint\" derefter vil transaction log blive nulstillet, hver gang den er ca. 75% fuld.
Avatar billede cuddles Nybegynder
31. august 2001 - 15:59 #8
Bliver dette spørgsmål lukket på et tidspunkt?