Avatar billede anderskristensen Nybegynder
23. maj 2006 - 23:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fullscreen HTML-dokument uden sikkerhedsadvarsel

Hej.
Jeg har en .HTML fil som skal afvikles, fra cd, på min egen computer i fuld skærm. Til dette bruger jeg scriptet:

<script>
window.open("blaabog.html","fs","fullscreen,scrollbars");
</script>

Problemet er bare at jeg gerne vil have .HTML filen til at åbne i fuld skærm, uden først at blive spurgt om jeg vil tillade activeX objekter.

Jeg er klar over at man bare kan ændre i sikkerhedsindstillingerne i IE. I den løsning jeg leder efter, skal der ikke ændres i indstillingerne i IE.
Findes der en anden mulighed, evt. et andet sprog, et andet stykke kode, eller noget java-applet, som stadig kan afvikles på egen computer, uden at den spørger først???
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 00:22 #1
<ole>

Det giver ikke en AX-advarsel. Det må være noget andet i din kode  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede anderskristensen Nybegynder
24. maj 2006 - 00:50 #2
Når HTML filen åbnes står der foroven i vinduet:
Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer, for at hjælpe med at beskytte din sikkerhed. Klik her for indstillinger.

Når man så trykker der, kan man vælge "Tillad blokeret indhold.."

Først herefter åbner fuldskærm.

Det er det jeg gerne vil have væk
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 01:10 #3
Ahhh ... det er en SP2-indstilling, der forhindrer dig i at køre nogen somhelst scripts fra PC'en selv:

Menuen: Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Tillad aktivt indhold at køre i filer på Denne Computer (næsten nederst)

Alle, der har opdateret til SP2, får denne besked - og er nødt til at ændre denne indstilling, hvis de vil afvikle lokale scripts ... og alle kodere ændrer den naturligvis som det allerførste. Ellers er det umuligt at udvikle websider på maskinen  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 01:25 #4
Du kan evt. omdøbe filen, der åbner 'blaabog.html' til 'etEllerAndet.hta'. En HTA (HyperText Application) er en instans af IE med specielle sikkerheds-indstillinger:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/hta/hta_node_entry.asp

Som du kan se, er der væsentligt mere i at lave en HTA end blot at ændre extension - men det er et lille hack, så du kan teste. Du bør naturligvis lave den ordentligt. Til gengæld får du en HTML-side, der opfører sig fuldstændig som en Windows-applikation - og ligner en sådan  ;o)

I filen 'blaabog.html' må der naturligvis heller ikke være scripts, hvis du vil undgå at ændre IE's indstillinger.
Avatar billede anderskristensen Nybegynder
24. maj 2006 - 09:00 #5
Det er lige såan noget jeg søgte efter.
Eneste problem er bare, at mine links ikke åbner i den tilhørende iframe, men i et nyt vindue.
iframens kode:
<IFRAME SRC="main.html" APPLICATION="yes" ID="main" NAME="main" HEIGHT="100%" WIDTH="100%" SCROLLING="yes" FRAMEBORDER="0" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0"></IFRAME>

Linkets kode:
<a target="main" href="anders.html" APPLICATION="yes">Anders</a>
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 09:04 #6
Check dokumentationen:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/hta/reference/properties/navigable.asp

Det med at omdøbe filen er kun et 'cowboy-hack' til lige at teste med. Skal du bruge det for alvor, skal HTA'en laves rigtigt  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 09:07 #7
Du kan også bruge din egen ikon (skal være en standard .ico-fil) som ikon i caption-baren - lave programmet som 'singleInstance' - og check også 'windowState', m.m.  :)
Avatar billede anderskristensen Nybegynder
24. maj 2006 - 15:59 #8
Hvad mener du med cowboy-hack og lave HTA'en rigtigt.
På hjemmesiden står der da:
"Create an HTA by writing an HTML page and saving it with the .hta extension. It is that simple!"

Også selvfølgelig bagefter putte tagget <HTA:APPLICATION> ind samt alle dets attributer.
Avatar billede anderskristensen Nybegynder
24. maj 2006 - 17:08 #9
Jeg har desværre stadig problemet med iframes.
Jeg har to imframes i HTA'en. Den ene loader links.html og den anden iframe er til at åbne linksne i.
Problemet er bare at linksne fra den ene iframe ikke åbner i den anden, selvom attributerne target og name er indsat i henholdsvis linket o iframen.
Placeres linket derimod direkte i HTA filen med en tilhørende iframe, er det ingen problem. Men det er ikke godt nok.
Er der nogen der ved hvad der er galt? har prøvet at kigge igennem i dokumentationen, men synes ikke rigtig at finde nogen løsning
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 17:12 #10
Så lav det med onclik:
    <a href="side.html" onclick="parent.frames.FRAMENAVN.location.href=this.href;return false">LINK</a>
Avatar billede anderskristensen Nybegynder
25. maj 2006 - 15:36 #11
Så fandt jeg endelig ud af det, lige inden jeg næsten var ved at opgive.
Begge iframes skal indeholde attributen APPLICATION="yes" , for det gør dem til trusted. Det er åbenbart af sikkerhedsmæssige årsager at linksne ellers åbner i et nyt vindue.

>>olebole
Opret et svar, så få du points. Det med hta var jo lige hvad jeg søgte efter.
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2006 - 16:43 #12
Det må du undskylde. Jeg troede udfra (24/05-2006 09:00:31), at du havde sat det på begge iframes  :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. maj 2006 - 01:19 #13
Tak for points  ;o)