Avatar billede karryen Nybegynder
23. maj 2006 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HttpStatusCode global.asax

Hej,

Jeg er igang med at lave noget custom error håndtering. I den forbindelse vil jeg gerne have status-koden (403, 404 etc.) sendt med i min mail til administratoren via global.asax

Jeg har prøvet ar bruge response.statuscode, men den returnerer altid "200"

Hvordan gør jeg?
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. maj 2006 - 23:40 #1
Hehe ... Ja den ligger heller ikke lige til højrebenet.
Du kan gøre noget i denne stil:

void Application_Error(object sender, EventArgs e)
{
    int status = Response.StatusCode;
    HttpException exception = Server.GetLastError() as HttpException;
    // og så kan du høste koden:
    int httpStatus = exp.GetHttpCode();
}

Mvh
Avatar billede karryen Nybegynder
23. maj 2006 - 23:48 #2
Hmm, nu skriver jeg selv vb.net

Har skevet således, men det virker ikke. Kan ikke umiddelbart se hvad der er galt, det det ligger i global.asax

        Dim exception As HttpException = Server.GetLastError()
        Dim Status As Integer = exception.ErrorCode()
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. maj 2006 - 23:55 #3
Du bliver nødt til at caste resultatet af Server.GetLastError() til en HttpException.

    Sub Application_Error(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Dim status As Integer = Response.StatusCode
        Dim exception As HttpException = CType(Server.GetLastError(), HttpException)
        ' og så kan du høste koden:
        Dim httpStatus As Integer = exception.GetHttpCode()
    End Sub

Mvh
Avatar billede karryen Nybegynder
24. maj 2006 - 00:01 #4
Arh, brugte .errorcode gør

Skiftede til .GetHttpCode() og nu virke der

        Dim exception As HttpException = Server.GetLastError()
        Dim Status As Integer = exception.GetHttpCode()

Mange tak for hjælpen endnu engang, smit et svar ;-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. maj 2006 - 00:04 #5
Nåja ... Jeg havde ikke set at du havde droppet GetHttpCode() i den første :o)
Et svar kommer her :o)
Mvh