Avatar billede blueeye97 Nybegynder
08. maj 2001 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rotér tekst

Jeg skal lave et udskrift hvor noget af teksten skal roteres. Altså stå lodret. Hvordan gør man det ?
Avatar billede steel-shark Nybegynder
08. maj 2001 - 15:16 #1
først vil jeg vide hvilket profram du bruger!!!
men hvis du bruger Ms Office kan du lave en tekst boks( findes under indsæt (genvej [alt] så [I]og så [O])
og du kan her efter rotere den ved at vælge engen skaber for denne!!
eller du kan bruge Word arts
så kan skriften stå
o
v
e
n
p
å

h
i
n
a
n
d
e
n
!

ikk.)
Avatar billede langejens Nybegynder
08. maj 2001 - 15:33 #2
Hvad med

Function Lodret(Navn As String)

    Dim temp As String

    Do Until Len(Navn) = 0
        temp = temp & vbCrLf & Left(Navn, 1)
        Navn = Right$(Navn, Len(Navn) - 1)
    Loop

Navn = temp

End Function

Noget jeg lige fandt på
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
09. maj 2001 - 08:01 #3
Steel, Jeg går da ud fra, at spørgsmål stillet her, refererer til VB... VB60
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
09. maj 2001 - 08:03 #4
Jens - Njaaa jeg tror du misforstår mig.
Jeg skal kunne rotere f.eks. en label 90 eller 45 eller anden vinkel. Det fungerer fint på skærmen via diverse downloadede prgs. men jeg kan altså ikke få det med ud på papir..
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
16. maj 2001 - 08:06 #5
Nå, det lader ikke til, at der er nogen her der ved det. øv...