Avatar billede danm Nybegynder
23. maj 2006 - 13:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program skal bruges tíl at programmere i?

Hej

Jeg har brugt vb2005 i et lille stykke tid men vil godt i gang med C++. Jeg vil helst undgå at bruge visual studio til det da dette er meget langsomt.

Hvilket program kan jeg så bruge? Jeg vil nok kun lave windows programmer og det er vigtigt at hastigheden på det kompilerede program er helt i top.

Dog vil jeg helst have et program der er:

- billigt eller gratis
- Har en kompiler indbygget så jeg ikke skal skrive i notepad og bagefter kompile.
- Helst har mulighed for at køre programmet i selve programmeringsprogrammet så man kan fejlfinde..

Og hvis det er muligt, en nem måde at oprette vinduer på (windowsvinduer).

Nogen ideer til hvad jeg kan bruge?
Avatar billede nico26 Nybegynder
23. maj 2006 - 14:08 #1
Delphi :)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
23. maj 2006 - 14:11 #2
Nu kender jeg ikke så meget til C++, men har selv brugt Borlands JBuilder meget. Ved ikke om C++ Builder er lige så god, men du kan jo prøve at kigge på http://www.borland.com
Ved ikke om de stadig kører med en gratis personal edition.
Avatar billede noerbo Nybegynder
23. maj 2006 - 16:58 #3
Denneher bliver altid anbefalet: http://www.bloodshed.net/devcpp.html Jeg har selv brugt den under windows og har været godt tilfreds. Der er dog så vidt jeg ved ikke noget "drag and drop" til opretning af grafiske ting.
Avatar billede nlf Nybegynder
23. maj 2006 - 22:54 #4
Code::Blocks (her snakker jeg version rc2) er en hel del mere stabilt end Dev-C++, som der blev nævnt (misforstå mig ikke, jeg var og er ganske glad for Dev-C++, det er et af de bedste gratis IDE'er, men blev temmelig led og ked af alle de nedbrud, den forårsagede så tit og ofte), og har bla. også et plugin til nem oprettelse af wxWidgets vinduer (der vil fremstå som normale windows vinduer i windows).
http://www.codeblocks.org
Avatar billede nlf Nybegynder
23. maj 2006 - 22:57 #5
Beklager, hvis mit indlæg bliver opfattet lidt for negativt mht. Dev-C++, det var ikke meningen. Som skrevet synes jeg, Dev-C++ er ganske godt, men det har altså nogle seriøse problemer mht. stabiliteten, men det er så også kun det, jeg kan brokke mig over, for det er og bliver et godt IDE.
Avatar billede danm Nybegynder
23. maj 2006 - 23:55 #6
Codeblocks virker som et rimelig ok program udfra hvad jeg kunne se. Kan det også forbinde til en database egentlig?
Avatar billede krismort Nybegynder
24. maj 2006 - 01:31 #7
ultraedit32 eller VI :)

nej, seriøst så er komboen visual studio + visual assist + incredibuild det bedste og
hurtigste jeg har arbejdet med nogensinde hvis du skal lave store projekter.

Ellers er eclipse osse værd at checke ud.

Code::Blocks er sejt fordi det kan bruges på linux osse.

Hvis du absolute skal have noget visual basic agtigt så bør nu nok enten undersøge borland builder eller Windows forms til visual studio.

Du kan altid forbinde til en database.. du henter bare det libery som man forbinder med feks mysqllib til mysql. Hentes på mySql siden.
Avatar billede danm Nybegynder
18. april 2007 - 22:51 #8
Beklager det sene svar på denne tråd.. Jeg har kigget på codeblocks, så hvis nlf og krismort vil smide et par svar vil jeg lige få lukket...
Takker for hjælpen
Avatar billede krismort Nybegynder
20. april 2007 - 08:32 #9
svar
Avatar billede killer_bee Nybegynder
20. april 2007 - 14:24 #10
Ville bare sige at det du siger her:
"Jeg har brugt vb2005 i et lille stykke tid men vil godt i gang med C++. Jeg vil helst undgå at bruge visual studio til det da dette er meget langsomt"
... visual studio til det da dette er meget langsomt...

det er altså ikke Visual Studio der er langsom... det er VB der er langsom, VS 2005 har en af de bedste C++ compilere..
Så hvis du vil have hurtig kode så har det noget med sproget at gøre og ikke så meget med compileren ...