Avatar billede angri Nybegynder
23. maj 2006 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fast startside i projekt mappe

Kan man bestemme at et bestemt ark skal være start ark??

og i givet fald hvordan??
23. maj 2006 - 13:27 #1
Foretag de ønskede ændringer i en ny projektmappe, så det ønskede ark er forrest.
Gem som skabelon (filtype XLT) i den mappe, der er angivet under:
Funktioner->Indstillinger, fanen Standard, i feltet: "Ved start åbnes alle filer i:"

Herefter vil alle nye projektmapper være kopier af skabelonen.
Avatar billede angri Nybegynder
23. maj 2006 - 13:30 #2
går ikke, det er ikke filer som på den måde skal bruges hele tiden. Det er forskellige regnskabsmodeller mm. som jeg laver til nogle brugere, og jeg vil gerne have at de starter på en side der hedder vejledning.

De er alle linket op til andre ark derfor jeg ikke kan bruge skabelon.
Avatar billede x-lars Novice
23. maj 2006 - 13:46 #3
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("Vejledning").Activate
    Range("A1").Activate
End Sub

Skal ligge i projektmappens "This Workbook"-modul. Så åbnes der altid på arket"Vejledning" i celle A1 (ret selv til).
Avatar billede angri Nybegynder
23. maj 2006 - 14:15 #4
perfekt, lige hvad jeg drømte om.

burde nok læse en bog om hvad man kan med private sub