Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 19:50 Der er 16 kommentarer

Connecte til mysql

Hej

Jeg har problemer med at connecte til mysql.
Jeg har egen server.
Jeg har installeret et front program, som får fin forbindelse. Og jeg har oprettet tabeller, og data.

Jeg får denne fejl: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO)

Her er koden:
$host = "localhost";
$brugernavn = "root";
$kodeord = "******";
$database = "test";

mysql_connect($host,$brugernavn,$kodeord);
mysql_select_db($database);

Jeg prøvet en del nu. Osse med et simpelt asp script(et sprog jeg ikke mestre), hvor jeg fik denne fejl:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Hjæææælp....er ved at rive håret af mig selv...
Jeg har på fornemmeren at det er en banal ting, som jeg ikke kan finde.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. maj 2006 - 19:54 #1
$conn = mysql_connect($host,$brugernavn,$kodeord);
mysql_select_db($database, $conn);
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 19:57 #2
Stadig samme fejl.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. maj 2006 - 19:59 #3
så må du næsten bruge forkert kode eller noget, selve forbindelsen er rigtig nok..
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:01 #4
Det er samme login, som jeg bruger i mysql front.
Der står dog osse en port 3306 på. Ved ikke om dette spiller ind ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. maj 2006 - 20:03 #5
det burde ikke betyde noget...
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:05 #6
Hvorfor skriver den user: ODBC@localhost, når jeg logger ind som root ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. maj 2006 - 20:10 #7
det er muligt du ikke kan få lov til at connecte via root, men @localhost er helt rigtigt, er lidt i tvivl om ODBC, prøv at oprette en ny bruger på mysql og så forbinde med den...
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:10 #8
jeg tænkte det samme, og prøvede det osse...men stadig samme fejl.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. maj 2006 - 20:11 #9
det forstår jeg ikke så, det er vel din egen server den kode der er på ?
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:14 #10
yes...hele svineriet er på samme maskine. Jeg har osse prøvet at slå firewallen fra.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. maj 2006 - 20:15 #11
underligt, kan umiddelbart ikke se problemet :S
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:17 #12
Kan der være noget i min mysql.ini der spiller ind?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. maj 2006 - 20:38 #13
Når du forbinder i front, bruger du så også localhost eller din IP?
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:45 #14
localhost, connection type-direct, compression-active,user-root,password-*****.
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 20:55 #15
Det er mysql 5.0, ved ikke om det kan drille...skal jeg tage en tidligere version?
Avatar billede blanko Nybegynder
22. maj 2006 - 21:03 #16
Jeg prøvede at lave en mysql test fra bin-dir i mysql. og fik samme fejl ???