Avatar billede lehank Nybegynder
22. maj 2006 - 15:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprette flere hyberlink samtidig?

Hej

Jeg har 150 PDF filer som der skal oprettes hyberlink til i Excel, hvordan gør jeg det på en gang? En af gangen tager for lang tid. De skal stå på hver sin linie/række.

Mvh.
Allan Knudsen
Avatar billede mrjh Novice
22. maj 2006 - 16:24 #1
Er der noget i alle filnavnene som gentager sig (f.eks minfil01.xls, minfil02.xls)
?
Avatar billede lehank Nybegynder
22. maj 2006 - 17:33 #2
Nej, det er billeder af vores maskin tegninger, og der er ikke nogen ensartedhed overhovedt.
Avatar billede excelent Ekspert
22. maj 2006 - 18:50 #3
har du allerede en liste med drev\sti\filnavne på dine PDF filer ?
Avatar billede lehank Nybegynder
23. maj 2006 - 16:39 #4
Ja, jeg har drev/sti/filnavne på alle de pdf filer jeg skal have lagt over i excel filen.
Avatar billede mrjh Novice
23. maj 2006 - 21:40 #5
Har du prøvet med funktionen HYPERLINK(celle).
Hvis du så har navnene i en liste kan du indsætte formlen og kopiere ned.
Avatar billede kabbak Professor
25. maj 2006 - 22:17 #6
Sæt denne makro i et modul, ret den til dine behov, inden den køres

Public Sub Hyperlinks()
    Dim A As Integer, A As Integer, strFilNavn(300), Nr As Integer

    mypath = "C:\Data\"    ' ret til din sti
    If Right(mypath, 1) <> "\" Then mypath = mypath & "\"
    Nr = 1
    strFilNavn(Nr) = Dir(mypath & "*.Pdf")  ' Hent den første filnavn.
    Do While strFilNavn(Nr) <> ""  ' Start løkken
        If strFilNavn(Nr) <> "." And strFilNavn(Nr) <> ".." Then
            Nr = Nr + 1
        End If
        strFilNavn(Nr) = Dir    ' Hent næste filnavn.
    Loop

' Filerne er læst ind, nu bliver de så skrevet til det aktive ark

    RW = 2    ' Starter i række 2
    For A = 1 To Nr - 1
        Range("A" & RW).Activate    ' ret A til den kolonne du vil have dem i
        ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:=mypath & strFilNavn(A)    ' laver hyperlinks
        RW = RW + 1    ' flytter til næste række
    Next
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
25. maj 2006 - 22:30 #7
Der var lige en dim fejl

Option Explicit
Public Sub Hyperlinks()
    Dim A As Integer, strFilNavn(300), Nr As Integer, mypath As String, RW As Integer
    mypath = "C:\Data\"    ' ret til din sti
    If Right(mypath, 1) <> "\" Then mypath = mypath & "\"
    Nr = 1
    strFilNavn(Nr) = Dir(mypath & "*.Pdf")  ' Hent den første filnavn.
    Do While strFilNavn(Nr) <> ""  ' Start løkken
        If strFilNavn(Nr) <> "." And strFilNavn(Nr) <> ".." Then
            Nr = Nr + 1
        End If
        strFilNavn(Nr) = Dir    ' Hent næste filnavn.
    Loop

    ' Filerne er læst ind, nu bliver de så skrevet til det aktive ark

    RW = 2    ' Starter i række 2
    For A = 1 To Nr - 1
        Range("A" & RW).Activate    ' ret A til den kolonne du vil have dem i
        ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:=mypath & strFilNavn(A)    ' laver hyperlinks
        RW = RW + 1    ' flytter til næste række
    Next
End Sub
Avatar billede lehank Nybegynder
26. maj 2006 - 08:35 #8
Kanon, mange tak.

Mvh.
Allan Knudsen
Avatar billede kabbak Professor
26. maj 2006 - 10:07 #9
Et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
26. maj 2006 - 21:01 #10
tak for point.