Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 13:54 Der er 7 kommentarer

PHP Online Brugere?

Hvordan gør man? Sådan i grove træk? Med hensyn til hvilke variabler man skal bruge til at checke hvor mange der er online lige nu?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. maj 2001 - 13:58 #1
Avatar billede iss Novice
08. maj 2001 - 13:58 #2
Gøres normalt med IP, men sessions med session kan man også.
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:04 #4
hmm... Kun én php fil? Jeg ville nu gerne have programmeret en selv, men jeg kan vel bare studere koden... Men den kører på mysql fætteren... Det var dog besværligt - er der et alternetiv?
Avatar billede iss Novice
08. maj 2001 - 14:07 #5
Det er bedste er at bruge MySQL, det belaster mindst muligt.
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:13 #6
RE:>>  http://phpuniverset.n-services.net/scripts/user_online.zip

Hvordan skal databasen se ud? (hvilke felter?)
Avatar billede in2deep Nybegynder
12. september 2001 - 17:20 #7
svarmig >>> Jeg har et meget enkelt og let opsætteligt PHP script der tæller hvor mange der er online på ens side lige nu! Den bruger en txt fil som database, og logger efter IP adresser, så den skulle være god nok!