Avatar billede dingo2 Nybegynder
22. maj 2006 - 13:15 Der er 7 kommentarer

fiktive dirs og Labels

Lad mig starte med at sige at jeg ikke er en haj til Linux.

Jeg har for et stykke tid siden købt mig en NSLU2 og indstalleret Unslung.

Systemmet bruges sammen med min Kiss-DP558 og køre dejligt.

Efter at jeg nu er begyndt at få alle mine DVD´er ned til DivX
har jeg købt flere HDDs og kører det fint via USB-HUB..

Men nu til mit lille ?/problem.

Jeg ville høre om det var muligt at feks. mappen Action på HDD2 og mappen Action HDD3, Kunne vises som Action på HDD1, uden at man skulle trykke på HDD3 som virtuelt link.

Samt om det var muligt at lave en form for labels til hver film, så den blev vist i flere mapper.
Feks. en film med Sylvester Stalone
Det kan være både en Action og en Humor film.
Så ville det være rart at den blev vist i både mappen Action
og i mappen humor. uden at den fysisk lå i begge mapper.

Kan det lade sig gøre ?

Mvh.
Dingo2
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. maj 2006 - 23:16 #1
du kan lave symlinks og hardlinks.
man ln

filen vil dog stadig kun ligge et sted.

du kan evt. lave symlinks til de forskellige film til de forskellige mapper/kategorier).

/Kasper
Avatar billede dingo2 Nybegynder
24. maj 2006 - 23:08 #2
ja, det bliver det detsværre nok
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2007 - 22:47 #3
Er du kommmet videre her?

/Kasper
Avatar billede dingo2 Nybegynder
23. februar 2007 - 13:22 #4
ja og nej, smid bare et svar hvis du vil have points...

problemmet er løst med større Harddiske, så det lever jeg med.

har dog et andet problem, med min NSLU2/unslung
når jeg køre med hub bliver de forskellige hdd ikke mountet ens hvergang, så de symlinks jeg laver ikke passer.
problemmet er at fstab bliver reset ved hver genstart.
og har ikke kunne finde ud af hvor jeg skal ændre det ellers.

overvejer at se om jeg kan lave nogle faste swap eller lign.
men har du forslag så kom endelig med dem

/ Kenneth
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. februar 2007 - 22:55 #5
Det var nu ikke så meget for points :-)

Jeg gætter på at det er rækkefølgen den finder diskene på, der afgører hvad de bliver fundet som.

Hvis du kan taile (tail -f /var/log/syslog), kan du prøve at sætte diskene til i forskellig rækkefølge og finde frem til hvad de bliver fundet som.

/Kasper
Avatar billede dingo2 Nybegynder
27. februar 2007 - 13:11 #6
Det vil jeg lige prøve..
Jeg kunne få det til at virke ved at sætte HDD4 på port 1, og HDD1 på port 2, 2på3, 3på4, går ud fra at det er fordi at HDD4 er formateret i port 1 på hub i sin tid.

D
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. marts 2007 - 01:25 #7
Lad mig høre hvad du finder ud af - dog hælder jeg nu mere til at linux finder disken ud fra et ID, da disse også bliver emuleret som SCSI diske, jeg har dog ikke undersøgt dette nærmere, så jeg kan tage fejl.