Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:07 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver man en mailserver?

Jeg skal bruge en mailserver til når jeg skal sende mails fra nogle PHP-forms til min email. Ved ikke hvor jeg kan få en fra og hvordan den skal sættes op.

Please skriv her, hvis der er nogen der ved det...
Avatar billede jones Nybegynder
08. maj 2001 - 13:10 #1
kandu ikke bare gøre det sådan ???

<html>
<? mail(\"din e-mail\", \"emne\",
\"name: $name
email: $email
url: $url
question: $question\") ?>

<head>
<title>din mail er nu sendt</title>

<a href=\"mail.html\"> Tilbage </a>
</head>

<body>

<p><small><font face=\"Arial\">Din mail er nu sendt!</font></small></p>
</body>
</html>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. maj 2001 - 13:11 #2
hvorfor vil du have en mail server?
det er da ikke nødvendigt..?
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:12 #3
Det er min computer der er server og derfor vil jeg gerne ha en server til at eksekvere mine mails. Ellers kan de ikke blive sendt.
Avatar billede jones Nybegynder
08. maj 2001 - 13:13 #4
er det en mailserver du skal bruge eller et script til at sende mails ???
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:14 #5
Jeg har installeret PHP og Apache på min egen computer og vil derfor også gerne sende mails igennem den.
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:15 #6
Det er en mailserver....
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 13:16 #7
i C:\\WINDOWS\\php.ini skriver du din egen udbyders pop-server som mailserver og så skulle det køre:

[mail function]
SMTP    =    mail.****.dk    ;for win32 only
sendmail_from = din@email.dk ;for win32 only
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. maj 2001 - 13:17 #8
c:/apache -> php -> php.ini -> søg efter mail, og sæt instillingerne op.
Avatar billede jones Nybegynder
08. maj 2001 - 13:17 #9
ikke svar nok.

eksempel 1.
du har købt www.mitdomain.dk og fået det til at pege på din server og du vil gerne havde at du kan lavde e-mail adresser, f.eks. test@mitdomain.dk.

eksempel 2. du har en side på din server hvor man skal kunne taste en tekst ind i nogle felter og så sende det med din afsenderadresse.

hvilket eks, er det ?

Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:19 #10
Kan man da ikke lave sin egen pop-server? -Jeg vil helst være fri for det der udbyder piz!! :]
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 13:20 #11
Det kan du godt, men hvis du behøver at spørge ville jeg ikke begive mig ud i det...
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 13:20 #12
Du skal bare tænke på det og ønske meget...!
Avatar billede jones Nybegynder
08. maj 2001 - 13:20 #13
jo det kan du sagtens.

brug denne. (kun demo)

http://www.smartmax.com/mailmaxweb.asp

så hvis du har fast ip kan du sende til etellerandet@dinip.dk
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:22 #14
jeg kan godt finde ud af at skrive et mailscript der sender fra en formular. Det er ikke det der er problemet.
Avatar billede jones Nybegynder
08. maj 2001 - 13:23 #15
ellers hvis du ikke gider at bruge penge på det. så kan du finde nogle freeware her at gå i krig, med
http://tucows.cybercity.dk/mailserver95.html

er du seriøs bruger du m$ exchange
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:30 #16
Det er fint nok, men når jeg har downloadet programmet skal jeg jo udfylde en masse informationer, om server, POP -og det ene og det andet....
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:31 #17
Så kan jeg jo ikke udfylde pop-adresse, når jeg ikke ved hvad min egen er...
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 15:59 #18
Mange tak for hjælpen -Fik ikke det sidste spørgsmål besvaret, men det vidste I jo nok ikke. Ellers tak...