Avatar billede johndifool Nybegynder
20. maj 2006 - 23:24 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Overførsel af indtastet værdi til celle i andet regneark.

Jeg har oprettet en mappe som indeholder et regneark hvori der skal indtastes et tal i en celle.

Dette tal skal overføres til en celle i et andet regneark i samme mappe. Her skal det lægges sammen med det tal der måtte stå i cellen.

Det skal være således, at indtastningen i førstnævnte celle ikke skal bliver stående, men at cellen blot fungerer som et indtastningsfelt. Skal der korrigeres i nedadgående retning skal der kunne foranstilles
- (minus) foran tallet således, at indtastningen trækkes fra.

Er er nogen som ved hvorledes formlen skal se ud?
Avatar billede excelent Ekspert
21. maj 2006 - 09:24 #1
put denne kode i arkets kodemodul.- ret evt. drev,sti,ark,celle til aktuel
sig til hvis du skal have hjælp til dette.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("B2")) Is Nothing Then Exit Sub
Dim tal
tal = Range("B2").Value: Range("B2").Value = ""
If tal = "" Then Exit Sub
Workbooks.Open Filename:="C:\Test.xls"
tal = tal + Workbooks("Test").Sheets("Ark1").Range("B2").Value
Workbooks("Test").Sheets("Ark1").Range("B2").Value = tal
ActiveWorkbook.Close savechanges:=True
ActiveCell.Offset(-1, 0).Activate
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
21. maj 2006 - 09:44 #2
I eksemblet anvendes celle B2 som indtastningsfelt, værdien overføres
til projektmappe Test.xls i celle B2
Avatar billede excelent Ekspert
21. maj 2006 - 12:07 #3
de 2 følgende kode er måske mere anvendelig, hvis der er mange på hinanden følgende indtastninger.- B2 er indtastningsfelt, B1 er opsamlingsfelt, Dobbeltklik på B1 for at overføre værdien. (begge indsættes i arkets kodemodul)

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("B2")) Is Nothing Then Exit Sub
    Range("b1").Value = Range("b1").Value + Range("b2").Value
    Range("B2").Select: ActiveCell.Value = ""
End Sub

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Me.Range("B1")) Is Nothing Then
      Dim t1
      t1 = Range("B1").Value: Range("B1").Value = ""
        Workbooks.Open Filename:="C:\Test.xls"
      t1 = t1 + Workbooks("Test").Sheets("Ark1").Range("B2").Value
      Workbooks("Test").Sheets("Ark1").Range("B2").Value = t1
    ActiveWorkbook.Close savechanges:=True
    End If
End Sub
Avatar billede johndifool Nybegynder
21. maj 2006 - 21:16 #4
Hej..Tak for hjælp.

Jeg har ret mange celler som skal være indtastningsfelter. Skal koden (den af 21/02-2006 12.07:47) indsættes for hver celle og tilrettes manuelt med cellenavnene?

Kan du forklare lidt mere præcist hvor og hvordan koden skal indsættes. (er nybegynder - så hav tålmodighed).
Avatar billede excelent Ekspert
21. maj 2006 - 22:04 #5
hvilke celler er indtastningsfelter ?
Avatar billede johndifool Nybegynder
22. maj 2006 - 10:29 #6
Jeg kan tilsende dig de regneark jeg har påbegyndt...hvis du vil...så kan du danne dig et billede af projektet...er det ok?
Hvis ja, hvilken mailadresse skal jeg sende til?
Avatar billede excelent Ekspert
22. maj 2006 - 11:04 #7
ja ok det er nok det nemmeste :-) - husk lige at skrive hvilke celler der skal anvendes

pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede johndifool Nybegynder
22. maj 2006 - 11:30 #8
Ok...jeg sender filer til dig...men det bliver halvsent idet jeg ikke har filerne her og nu...God dag...
Avatar billede excelent Ekspert
27. maj 2006 - 20:46 #9
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim adr As String
    If Not IsNumeric(Target) Then Exit Sub
    On Error GoTo XIT
    Application.EnableEvents = False
    adr = Target.Address
    Sheets("Gr.1").Range(adr).Value = Sheets("Gr.1").Range(adr).Value + Range(adr).Value
    Range(adr).Value = ""

XIT:
    Application.EnableEvents = True
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
04. juni 2006 - 16:07 #10
Hvor langt er du nået ?
Avatar billede excelent Ekspert
16. juni 2006 - 19:59 #11
*
Avatar billede excelent Ekspert
18. juni 2006 - 19:41 #12
*
Avatar billede johndifool Nybegynder
19. juni 2006 - 22:06 #13
Hej!

Beklager har først set din kommentar nu. OK. Tak regnearket er færdigt og allerede i brug. Tak for hjælp.
Avatar billede excelent Ekspert
25. juni 2006 - 16:04 #14
så skal du bare lige markere box med mit navn, og klik accepter