Avatar billede linda_b Nybegynder
08. maj 2001 - 12:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lav et simpelt spil og få pointene!

Jeg har brug for et meget simpelt spil hvor det gælder om at ramme en figur/billede på skærmen. Billedet skal hele tiden flytte sig så det bliver svært at ramme den. Jeg har brug for programmet inden for de næste 20 -30 minutter.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 12:53 #1
Det er ikke noget man lige kan lave på en halv time. Men jeg vil da anbefale dig at kigge på www.planetsourcecode.com.
Avatar billede diktator Nybegynder
08. maj 2001 - 12:59 #2
Skal det være VB ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 13:00 #3
Er vi ikke i VB kategorien måske ?
Avatar billede linda_b Nybegynder
08. maj 2001 - 13:01 #4
Ja det skal være vb, og det er et meget simpelt program.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 13:04 #5
Jeg har lige fundet et på planetsourcecode.com, MEGET simpelt.

http://www.planetsourcecode.com/xq/ASP/txtCodeId.4388/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm

Det er lavet i VB 4 hvilket vil sige at du får at køre det skal lave linien der starter med Declare Function om til:

Declare Function BitBlt Lib \"gdi32\" (ByVal hDestDC As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hSrcDC As Long, ByVal xSrc As Long, ByVal ySrc As Long, ByVal dwRop As Long) As Long

og det er det hele.

Alle 3 filer (form1.frm, Game.bas og collide.bas) skal loades.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 01:23 #6
linda_b:> huh !? det er da lige det du bad om at få !?
Avatar billede adagio Nybegynder
09. maj 2001 - 11:54 #7
Jeg tror jeg har det du lige står og mangler. Du kan hente det fra siden her: http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.22031/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 13:44 #8
adg:> det er da mere besværligt kode mæssigt end det jeg kom med ... og væsentligt dårligere lavet.
Avatar billede adagio Nybegynder
09. maj 2001 - 13:51 #9
Nu har jeg ikke kigget nærmere på det som du kom med, men ud fra billedet ser det ud som om det ikke er det samme som det jeg kom med!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 13:56 #10
adg:> nej, det er ikke det samme ... men linda_b ville have et SIMPELT spil og det er nok både visuelt og kodemæssigt. Og det du kom med er faktisk lavet ret dårligt (består af 12 ikoner istedet for at vise det UDEN brug af PictureBox\'es)
Avatar billede adagio Nybegynder
09. maj 2001 - 14:05 #11
Det er måske ikke ligefrem det simpleste, men det er det eneste jeg har fundet af slagsen! Jeg er måske forkert her, men jeg tror at det er sådan et slags spil hun ønskede!?!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 16:02 #12
adg:> ehm .. det ENESTE ? på planetsourcecode.com ? Der ligger bunker.. det jeg fandt lå blandt en masse små spil .. men jeg synes det her var det mest simple og stadig pæneste.

Men okay, lad os høre fra linda_b
Avatar billede schubert1 Nybegynder
09. maj 2001 - 16:48 #13
Undskyld jeg blander mig men jeg kan slet ikke se hvorfor i skændes? Det er da komplet ligegyldigt hvem af jer der har FUNDET det bedste spil! Det ville da havde givet lidt mere mening hvis i selv havde lavet det! G.A.L.!
Avatar billede adagio Nybegynder
09. maj 2001 - 17:12 #14
Schubert :> Enig, jeg vil selv (selvfølgelig :)) mene at det er tdaugaard som skændes!!! Jeg gav bare en link til hvor hun kunne finde et lignende spil af hvad hun ønskede, så det er vel bare op til Linda om hvilket spil hun synes passer bedst til hvad hun ønsker!
Avatar billede martin_zeus Nybegynder
12. maj 2001 - 00:08 #15
Jeg synes at du skal starte med at lave f.eks. et galop spil. Jeg har lavet et Hæste spil Hvor jeg ahr brugt timere for at få den til at flytte på sig. hvor der også er en tids tæller. desværre har jeg det ikke længere, for der gik virus i maskinen så den skulle formateres. Desuden syntes min mor også at hestene ligne køer :)
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. august 2001 - 13:37 #16
Her er noget som jeg selv har lavet...Pvøv at de på det.

http://www.passwd.subnet.dk/Liv.zip
Avatar billede rasmuss Nybegynder
31. januar 2002 - 11:10 #17
Luk Spm!
Avatar billede linda_b Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:14 #18
jep