Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:07 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Kode til adgang

Når man kommer ind på min side skal der kun være ét eneste felt.

Der skal man taste en "kode" for at den linker direkte til index.htm...

Jeg ANER ikke overhovedet hvordan man laver det.

Er der en der vil lave det for mig?

Der skal være flere valgmuligheder for svar. 3-4 stykker.

Jeg ønsker altså en fil hvor det er sat op i. Skriv de oplysninger i skal bruge.

Er der nogle der kan hjælpe mig?`

Jeg kan kontaktes på mit minisite :)
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 16:13 #1
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:16 #2
Hvad sker der så hvis en person linker til en underside? Altså fx: www.side.dk/hejhej_jeg_kom_udenom.htm ?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:18 #3
Det ser faktisk forholdsvis enkelt ud. Hvor skal man skrive at den skal videresende til index.htm - eller kommer det af sig selv=
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 16:22 #4
Dertil hvor du uploader din .htaccess fil samt alle undermapper vil koden virke.
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:28 #5
Jeg forståra bare ikke hvordan man laver passwordsne. ?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:29 #6
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:39 #7
Så nu har en fil der hedder .htaccess.txt hvor der står:

AuthName "PRØVE"
AuthType Basic
AuthUserFile /
require valid-user

Hvad skal require ændres til her? Alle skal give password?

Så har jeg en fil der hedder htpasswd.txt hvori der står:

prove:TX9YyaoHfwJyI
mona:Gm3Ppbfl0æJsW

Tilsidst har jeg en fil der hedder yo.txt hvori der står:

<?php
echo "<html>" . $_http://www.minhjemmeside.dk/["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>

Nu er de uploadet. Det virker ikke .. hvad er der galt?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:40 #8
Alle filer er uploadet på den første side når man går ind på FTP'en... Den skal beskytte alle undersider...
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 16:41 #9
Lidt klippe/klister fra artiklen:

"Først må jeg hellere komme din tvivl i forkøbet. Ja, du har læst rigtigt: filen skal hedde ".htaccess" og ikke "htaccess"."

"Nej, der skal ikke stå andet og nej, filen skal ikke hedde "htpasswd.html", "htpasswd.txt" eller hvad du nu ellers kunne tænke dig. Den skal slet og ret hedde "htpasswd"."
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:55 #10
Jeps det var det :)

Nu vil den ikke godkende koden - er der fordi jeg har sat samme navn to gange? ref:

mona: hererkoden
mona: her er en anden kode ?
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 16:57 #11
Det kunne jeg forestille mig, prøv at slette den ene linie og se hvad der sker :)
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:58 #12
Det vil den ikke godkende...?

Er det måske fordi at alle filerne ligger i samme mappe på FTP'en?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 16:59 #13
Ref: 20/05-2006 16:39:08 Var det rigtigt det hele? Også det med "minhjemmeside.dk" ??
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:04 #14
"Få skidtet til at virke
Eneste hængeparti er nu, at finde ud af, hvor du skal smide din "htpasswd"-fil. Med andre ord: hvad er stien til dit bibliotek? HVAD SKAL DET VÆRE?????? Bare "\" ??

Hvis du har adgang til PHP kan du smide følgende fil op på serveren: I HVAD? HVAD SKAL DEN HEDDE? OG TIL EFTERNAVN?
<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>

OG HVAD SKAL DER STÅ HER?? SERVER?? OSV

Kald filen i din browser, og den skulle gerne vise dig det, du vil vide.

HVAD SKAL JEG KALDE I BROWSEREN??? ADRESSEN?
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 17:05 #15
Nope det er en *.php side der skal indeholde det der står i artiklen:

<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>

som vil give dig den rette sti, som du skal bruge i .htaccess filen
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:09 #16
Den vil stadig ikk :(
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:12 #17
Tror der er noget galt her: 20/05-2006 16:39:08
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 17:14 #18
Og du er sikker på at denne linie står rigtigt i din .htaccess fil?

AuthUserFile "/stien/til/dit/bibliotek/på/serveren/htpasswd"

hvor det mellem "" skal være den sti du får når du åbner *.php siden beskrevet i mit sidste indlæg?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:32 #19
Der står: "AuthUserFile /" fordi det skal være på hele siden...

Hvad angår:

Kommentar: nejmann

så:

har jeg lavet en fil der hedder yo.php

I den fil står:

<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 17:41 #20
AuthUserFile skal ikke bare være "/"!

Der hvor du vil have din .htacces fil til at ligge smider du også din "yo.php" fil. Kald nu din "yo.php" fil i browser og kopier det resultat der kommer frem ind efter AuthUserFile
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 17:43 #21
Og husk at stien skal ende med /htpasswd

og det var så der du skal have den htpasswd fil til at ligge du skal placere din yo.php fil :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:45 #22
hvis jeg kalder www.miside.dk/yo.php kommer den og spørger om password ?
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 17:46 #23
Så skal du fjerne din .htaccess fil, inden du udfører kaldet :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:50 #24
Siden blev ikke fundet
Den side, du søger efter, er fjernet, navnet er ændret, eller den er midlertidigt ikke-tilgængelig.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du sørge for, at adressen er stavet korrekt.

Åbn trillaz.dk hjemmesiden og søg efter links til de oplysninger, du vil have.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve et andet hyperlink.
Klik på  Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.

HTTP 404 - Filen blev ikke fundet
Internet Explorer
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:50 #25
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 17:52 #26
Det kan jeg af gode grunde ikke hjælpe dig med... enten er din side nede, eller også har du lagt filen et andet sted.
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 17:54 #27
Den ligger i roden. Jeg har lige uploadet den igen. Hvis jeg loader den fra FTp'en viser den bare tom side. Og siger jeg vis kilde så står der bare koden (selvfølgelig)

Andre bud?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 18:05 #28
Hmm hvad dælen kan det være? Jeg kan ikke finde ud hvad det kan være?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. maj 2006 - 18:27 #29
Kan du evt lave filerne som de skal være? Bortset fra det med serveren ? Og så prøve den derfra?
Avatar billede htmlkongen Novice
23. maj 2006 - 12:09 #30
fejl på server. Smid svar det virker :D
Avatar billede nejmann Nybegynder
23. maj 2006 - 14:27 #31
:)
Avatar billede htmlkongen Novice
23. maj 2006 - 21:36 #32
Kan man lave en slags log på hvor mange der logger ind? Evt hvad koder de gætte på osv?
Avatar billede htmlkongen Novice
24. maj 2006 - 10:56 #33
Nejmann>> Ved du om man kan lave log og det? vil du så ikke lige poste det her?
Avatar billede nejmann Nybegynder
24. maj 2006 - 11:34 #34
Jeg kender i hvert fald ikke til det...