Avatar billede helle-j Nybegynder
19. maj 2006 - 15:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Varenummer i ordrelinier C5 ver. 4.0

Efter opdatering til ver. 4.0 kan jeg ikke taste varenummer i ordre linierne uden at få følgende fejlmeddelelse "Fejlagtig type på element ved variabeltildeling". Det er uanset om jeg taster varenumre der har Varetypen "Ydelse","Samleliste"
og"stykliste"

Jeg har ligeledes prøvet dog uden held via alt h +F4

Programmet ignorerer første inhold af index som ellers virkede i ver. 3.0

Er der noget opsætningt jeg mangler, kørsler eller....???

Hurtige løsningsforslag modtages med STOR tak!

Det er noget problematisk dersom jeg ikke kan fakturere før jeg har fået problemet løst.

I øvrigt kan jeg oplyse at de ordre der var oprettet inden opdateringen ikke har problemer med de varenumre der var tastet, men det går galt når jeg vil taste nye varenumre.
Avatar billede helle-j Nybegynder
19. maj 2006 - 16:01 #1
Måske skulle jeg lige tilføje at jeg har nyeste hot-fix installeret
Avatar billede blacks Mester
19. maj 2006 - 17:04 #2
Når du skriver nyeste hotfix hvilet er det så? og har du SP0 på også?
Avatar billede mariaf Juniormester
20. maj 2006 - 16:47 #3
Reindexering kunne måske være værd at forsøge.
Avatar billede helle-j Nybegynder
21. maj 2006 - 13:58 #4
Jeg har SP0 installeret
Avatar billede helle-j Nybegynder
21. maj 2006 - 14:11 #5
Jeg har nu prøvet at reindexering - Dette hjalp desværre heller ikke.....
Avatar billede mariaf Juniormester
21. maj 2006 - 14:52 #6
Ctrl+F9 - svar ja til at slette brugerrettelser.
Avatar billede helle-j Nybegynder
21. maj 2006 - 15:32 #7
Ctrl+F9 er prøvet det hjælper ikke.
Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp men når jeg har tastet et varenummer og jeg så får feljmeddelsen kan jeg slette varenummeret men hvis jeg taster et andet varenummer overskriver C5 med det første tastede varenummer.

Er der andet jeg kan prøve?
Avatar billede helle-j Nybegynder
21. maj 2006 - 16:39 #8
Hej Maria
Jeg har nu prøvet flere varenumre af for at se om ikke bare der var et der virker OG det ser ud til at problemet opstår ved de varenumre hvor der anført en pris på varen. Fjerner jeg prisen er problemet væk - Har du mon et forslag til hvordan jeg kan løse dette.
I øvrigt syntes jeg at du giver nogle gode svar, jeg har stor fornøjelse af at være med på en "kigger".

Jeg har tjekket at prisgruppe stadig er ok - efter opdateringen.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. maj 2006 - 17:04 #9
Multioversæt. Det kan være en macro, der har forkert fat eller ikke er læst rigtigt ind - ordreliniebilledet er ikke tilrettet, vel?
Avatar billede helle-j Nybegynder
21. maj 2006 - 17:19 #10
Nej, ordrelinie billedes er ikke tilrettet - jeg har prøvet at multioversætte, men det løser ikke problemet - Kan jeg prøve nogle gange og måske være heldig at den "fanger" fejlen eller ?
Avatar billede mariaf Juniormester
21. maj 2006 - 17:41 #11
Har du multioversat i console-versionen?
Avatar billede helle-j Nybegynder
21. maj 2006 - 21:00 #12
Jeg har multioversat i begge versioner - uden held!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. juli 2006 - 16:46 #13
Er problemet løst?
Har du noget liggende i USR lag fra en ældre version, f.eks. ordlinie?

//TP
Avatar billede mariaf Juniormester
09. juli 2006 - 09:55 #14
Det er en tilrettet macro, tror jeg ved nærmere gennemlæsning.
Avatar billede helle-j Nybegynder
09. februar 2007 - 10:14 #15
Opgiver og lukker spørgsmålet