Avatar billede sirbatman Nybegynder
19. maj 2006 - 13:11 Der er 4 kommentarer

loade dynamisk tekst ind i et MC

Hej der.

Jeg har et MC med 11 knapper i. Hver knap har en tilhørende .txt fil, denne skal så loades ind i et dynamisk tekst felt. Jeg kan ikke få det til at virke inde i et MC, ka' du?  HJÆLP tak
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2006 - 13:21 #1
Hvordan loader du dine tekstfiler ind? (altså kodemæssigt)
Avatar billede sirbatman Nybegynder
19. maj 2006 - 13:31 #2
Jeg har en knap med dette script:

on (release) {
    this._parent.mc_holder.loadMovie("grafik/mapp_current/mapp_new0.jpg");
    loadVariablesNum("mytext.txt", 0);
}

og så har jeg et dynamisktekst felt hvor var:content
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2006 - 14:39 #3
Arghh, medmindre du sidder med Flash Lite 1.0 må jeg på det KRAFTIGSTE anbefale at du med det samme sletter din loadVariablesNum(). Det er noget hø af så mange årsager at jeg ikke har ord for det.

Du skal bruge LoadVars-objektet i stedet, som du finder en masse eksempler på hvis du søger her i kategorien - er der stadig problemer med det, så giv lyd.

I dit tilfælde vil du skulle skrive den direkte vej til det tekstelt du loader teksten ind i i "onLoad"-metoden. Det kommer sikkert til at se nogenlunde sådan her ud:

onLoad = function() {
  instance_navn_på_mc.instance_navn_på_tekstfelt.text = this.variablen_fra_tekstdokument;
}
Avatar billede sirbatman Nybegynder
12. juli 2006 - 21:39 #4
lukker