Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. maj 2006 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lås dokument, og samtidig ligge data i formularfelter fra VB

Jeg har lavet en brevskabelon, som når den startes automatisk åbner en userform, hvor brugeren skal skrive selve brevet i.

For at være sikker på, at brugeren ikke ændre på layouttet i brevet, så ville jeg beskytte det, men så kan jeg ikke ligge data i formularfelterne via userformen.

Hvis jeg lukker userformen uden at lukke dokumentet også, så kan jeg godt skrive i formularfelterne.

Hvorfor jeg så ikke fra userformen og kan jeg omgå det på en eller anden måde?
Avatar billede rvm Nybegynder
20. maj 2006 - 21:02 #1
Jeg forstår ikke rigtig det med at du lukker dokumentet fra userformen...

men, du kan sagtens indsætte data i et formularfelt, selvom dokumentet er skrivebeskyttet (men husk at du skal give tilladelse til at skrive i formularfeltet, når du beskytter dokumentet).

Alternativt kan du fjerne beskyttelsen og så indsætte data - og derefter sætte beskyttelsen på igen som det sidste i koden.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. maj 2006 - 11:23 #2
Det med at jeg lukker userformen uden at lukke dokumentet skyldtes et problem jeg har.

Jeg har lavet en knap "Annullere" der lukker både userformen og dokumentet uden at gemme, men hvis brugeren lukker via det røde kryds, så er det kun userformen der lukkes og ikke også dokumentet, og jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan jeg får fat i kode til luk-krydset.

Jeg har prøvet at give lov til at der kan skrives i formularfelterne, men jeg kan stdig ikke få lov til det, men måske kan det godt være jeg går væk fra at der ikke skal være redigeringsmulighed i dokumentet, for vi kan løb ind i situationer, hvor det lige skal finpudses fordi det måske fylder lidt over 2 sider eller lignede.
Avatar billede rvm Nybegynder
23. maj 2006 - 14:12 #3
Userformen har et event, der hedder "Terminate":

Private Sub UserForm_Terminate()
    ActiveDocument.Close False
End Sub
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. maj 2006 - 08:23 #4
Yes, det var den
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. maj 2006 - 08:29 #5
Du får point, selvom det egentlig ikke var spørgsmålet overskrift du svarede på, men da jeg i samråd med min chef valgte at droppe det med at låse dokumentet, så er selve spørgsmålet ikke så relevant længere.

Tak for hjælpen.