Avatar billede mizu Nybegynder
19. maj 2006 - 11:12 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hvordan kalde et billede + counter - syntaxen?

alså - jeg har brug for at kunne loade en række billeder ind med loadmoviefunktionen og istædet for at kalde et bestemt billede har jeg brug for at kalde et billednavn + en counter - er der nogen som ved om det er muligt og  hvordan syntaxen  så skal være.

alså istædet for billede__1.jpg  billede_+counter.jpg

ideen er at lave et galleri med et externt billedarkiv - så brugeren ikke behøves at kunne flash men bare kan nøjes med at loade billeder op på serveren og kalde dem de rigtige tal.

vh Mizu
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2006 - 11:18 #1
loadMovie("billede_"+counter+".jpg", mc);
Avatar billede mizu Nybegynder
19. maj 2006 - 13:10 #2
Hej _k det virker  så langt at det faktisk kalder et rigtige billede men ikke kan finde det selv om den error der kommer op fortæller at den har regnet billedets navn rigtigt ud ??? så din syntax er rigtig super har du en ide om hvad det er der ellers går galt VH Mizu
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2006 - 13:20 #3
Ja, det er jo så sikkert stien til billedet den er gal med. I ovenstående eksempel skal dine billeder ligge ved siden af din swf. Gør de det?
Avatar billede mizu Nybegynder
19. maj 2006 - 13:21 #4
Hej _k har løst problemet vil du ikke have dine points Vh Mizu
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2006 - 13:25 #5
Cool - men du behøver ikke give mig alle de point for en så simpel forklaring. Læg selv et svar og nup hovedparten af pointene selv ;)
Avatar billede mizu Nybegynder
19. maj 2006 - 13:41 #6
Kan godt se pointsne er lidt overdimensionerede men jeg giver dig dem alligevel - det gjorde e afgørende forskel for mig VH Mizu
Avatar billede mizu Nybegynder
19. maj 2006 - 13:42 #7
det er lidt nyt for mig det her har du modtaget mine points??
Avatar billede mizu Nybegynder
19. maj 2006 - 13:48 #8
ved du hvad - du kan gøre en tillægsting  hvis du vil - for jeg vil gerne kunne kalde et billede der hedder 01 - alså med et 0 foran counteren kan du sette det ind i syntaxen for det kan jeg ikke  VH Mizu.
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2006 - 14:13 #9
..så må jeg jo hellere gøre mig fortjent til pointene!

Antager at det er alle tallene fra 1-9 der er problemet? Så kan du løse det sådan her:

if(counter < 10) {
  var img_num:Number = "0" + counter;
} else {
  var img_num:Number = counter;
}
loadMovie("billede_"+img_num+".jpg", mc);

Og nej, jeg har ikke modtaget pointene. Du skal vælge mit navn ude til venstre og klikke accepter.
Avatar billede mizu Nybegynder
21. maj 2006 - 18:01 #10
Hej _k tak for hjælpen det er fem år siden jeg har  brugt actions  - så jeg er istand til at regne ud hvad jeg vil  - men kan ikke huske hvordan --- så det er en stor hjælp med eksperten.
Avatar billede mizu Nybegynder
21. maj 2006 - 18:02 #11
JA og det var tallende 1-9 der var problemet.
Avatar billede _k Nybegynder
21. maj 2006 - 23:10 #12
Så siger jeg mange tak for pointene :)