Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
19. maj 2006 - 10:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

et lille problem med form data

<%
dim fejl
fejl = ""
    If Request.form("navn") = "" and _
      Request.form("email")="" Then

    fejl = "intet navn eller ingen email"
%>
<form method="post" name="fejl" action="gaestebog.asp">
<INPUT TYPE="hidden" value="<%=fejl%>" NAME="fejl"></INPUT>
???????
</form>
<%

    response.redirect "forfra.asp"

Else
        rs.addnew
                rs.blablalbla

End If

%>

hvordan får jeg sendt formdata vidre unden at bruge en submit knap ?
Det den her fungerer som, er en slags tjek fil der skriver i db sender vidre til en ny fil.

vil gerne have et hurtigt svar.
Avatar billede jps6kb Novice
19. maj 2006 - 11:04 #1
Hvis du gerne vil have sendt fejl med til forfra.asp gøres det således...

<%
response.redirect "forfra.asp?fejl=" & fejl
%>

men det er ikke dit hidden field den tager, men bare fejl variablen.
Avatar billede fennec Nybegynder
19. maj 2006 - 11:04 #2
Lav en autosubmit på <body> taget:

<body onLoad="document.fejl.submit();">
<form method="post" name="fejl" action="gaestebog.asp">
<INPUT TYPE="hidden" value="<%=fejl%>" NAME="fejl"></INPUT>
</form>
</body>
Avatar billede jps6kb Novice
19. maj 2006 - 11:10 #3
Så bliver hans if sætning jo ignoreret.
Avatar billede fennec Nybegynder
19. maj 2006 - 11:21 #4
Nej den gør ikke.
Har gjort det mange gange for at sende brugeren tilbage og udfylde formfelterne igen. Det skal bare være en response.end i stedet for response.redirect "forfra.asp", også ville jeg tage navn og email med også, så de kan udfyldes igen på siden, så brugeren kan se hvor det gik galt:

<%
dim fejl
fejl = ""
    If Request.form("navn") = "" and _
      Request.form("email")="" Then

    fejl = "intet navn eller ingen email"
%>
<body onLoad="document.fejl.submit();">
<form method="post" name="fejl" action="gaestebog.asp">
<INPUT TYPE="hidden" value="<%=fejl%>" NAME="fejl"></INPUT>
<INPUT TYPE="hidden" value="<%=request.form("navn")%>" NAME="navn"></INPUT>
<INPUT TYPE="hidden" value="<%=request.form("email")%>" NAME="email"></INPUT>
</form>
</body>
<%
    response.end
Else
    rs.addnew
    rs.blablalbla
End If

%>
Avatar billede jps6kb Novice
19. maj 2006 - 11:24 #5
Men du kunne jo lade ASP udskrive det korrekte body-tag til dig.
Så du i din if-sætning skriver to body tags. Én som fennec foreslår, og en som ikke videresender. :)
Avatar billede fennec Nybegynder
19. maj 2006 - 11:25 #6
... I dette tilfælge kan vi så diskutere om man skal udnytte querystring (din løsning) istedet, da det ikke er så mange informationer, der skal sendes. Der kan jo kun sendes en lille mængde informationer med på url'en, men den skulle nok kunne klare denne mængde...
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
19. maj 2006 - 11:44 #7
det var lige det svar jeg ledte efter fennec enkelt og til at paste ind i på siden ....hehe jeg kan sagtens se dit argument jps6kb men jeg ville hellere flytte post data en flytte variablen med ...
Avatar billede fennec Nybegynder
19. maj 2006 - 11:55 #8
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
19. maj 2006 - 13:45 #9
takker for hurtigt svar og for god assistance :0) <--- two eyed n00b
Avatar billede jps6kb Novice
19. maj 2006 - 15:36 #10
Det er bare super. Hovedsagen er jo at du fik løst dit problem. :&£  <--- ? :p