Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. maj 2006 - 13:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg fat i JavaScript

Hej,

hvordan får jeg fat i et javascript fra code-behind filen ? I min aspx-side har jeg et script a la nedenstående. Jeg vil gerne kunne skifte src-propertyen programmatisk. Hvordan gør jeg det ?

<script src="http://zzzzzzzz" type="text/javascript"></script>
Avatar billede rasserw Nybegynder
18. maj 2006 - 14:47 #1
Hej,
Du kunne evt sætte det hele programmatisk fra start.
Lav en <asp:Literal... i koden hvor javascriptet skal bruges og skriv det ud som en streng i page.load.

literal.text = "<script src=\"http://zzzzzzzz\" type=\"text/javascript\"></script>";

og når du så skal skifte src via codebehind, så er det ligetil:

literal.text = "<script src=\"http://aaaaaaaa\" type=\"text/javascript\"></script>";

Måske lidt inspiration

Venligst
Arne Johansen
www.frameworker.net
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. maj 2006 - 21:56 #2
Du kan også gøre sådan her:

<script src="<%= ScriptSource %> type="text/javascript"></script>

Og så lave dig en property i din kode:

private string m_ScriptSource = String.Empty;

public string ScriptSource
{
    get { return m_ScriptSource; }
}

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
    m_ScriptSource = "blah";
}

Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
12. august 2007 - 19:10 #3
burde have lukket for længst. Smid et svar begge to
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
16. februar 2008 - 10:09 #4
lukker