Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 09:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

mange genstarter for til sidst at starte op og køre fint

Hejsa

Har valgt denne kategori da jeg mener at det er noget hardware og ikke windows(selv om jeg ikke kan være sikker)

Når jeg tænder om morgenen, genstarter pc rigtig mange gange før den pludselig får hul igennem og starter windows op, derefter kan den køre næsten helt uden problemer til jeg slukker i aften. Næsten komer af at den et par gange kan blinke med sort skærm, lige efter start, når jeg går på nettet, men det er også alt, ellers kører den fint.

I starten af april, blev der skiftet grafik kort og strømforsyning, hvorefter den er blevet formatteret. Det har den så kørt fint med i næsten en måned. Så begyndte den på at lave disse genstarter, først bare en enkel gang og så til nu hvor den bare bliver ved og ved. Det bliver altså værrer og værrer. Jeg har så fundet ud af at min floppy drev ikke virker mere (det er nok ikke sat ordentligt til efter skift af strømforsynig) har lige opdaget det da jeg ville køre mem86test af ram. Men skulle det være nok til at give problemer så længe efter. Jeg har forsøgt med en repair af windows men det har ikke hjulpet. Så jeg tænkte om der var et klogt hoved der kunne hjælpe lidt på vej.
Jeg er nemlig nødt til at søge hjælp nu, for når den bliver skilt ad er der ingen adgang til nettet. Så floppy bliver tilsluttet senere idag, når der kommer en forbi der kan det :)
Men sidder der en som kan guide mig lidt i om det er bundkort eller noget andet jeg skal lede efter.
Spørg endelig for mere information.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 09:30 #1
Boot op på din XP-skive - vælg "Reparer fra genoprettelseskonsol" - log in - skriv - chkdsk /r - klik enter - når maskinen er færdig skriv - exit - klik enter
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 09:33 #2
Ok men hvad gør det lige? er det første eller anden repair jeg skal vælge?
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 09:46 #3
Ok tror jeg har fundet ud af det, prøver lige, men ved ikke om den så vil starte igen.
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 10:32 #4
Jeps så har jeg kørt en chkdsk, den skrev at den havde fundet og rettet en eller flere fejl.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 10:36 #5
Jamen så vil jeg lægge et svar hvis det også har hjulpet på dit problem
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 11:13 #6
Jeg må beklage og sige at det har ikke hjulpet. Jeg har haft den slukket, derfor så længe om mit svar, men den laver samme nummer med genstarter og så har den lige blinket med sort skærm.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 11:21 #7
Prøv at gå i BIOS og LOAD SETUP DEFAULT
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 11:22 #8
Ok det prøver jeg
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 11:23 #9
Viser den slet ingen driverfejl under "Enhedshåndtering" ??
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 11:38 #10
Hvis du har plads på din harddisk så lav da en installation mere så finder du da ud af om det er HARDWARE eller SOFTWARE der er problemet
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 11:41 #11
Har loaded default, det gik meget godt, har haft den slukket 10 minutter, og den startede pænt op, uden genstart, så måske, men jeg må indrømme jeg tror det ikke. Den har heller ikke blinket denne gang.
Den viser ingen driverfejl eller andre fejl. Når den har lavet sine genstarter har der været alle mulige fejl, som copygenkey i advapi.dll og en masse med hukommelse der ikke kunne læses. De fejl har jeg haft søgt på men ikke kunne finde nogen løsning, andet end at andre har dem.
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 11:46 #12
jeg har 22 gb, tilbage, så det skulle være nok, den mulighed havde jeg ikke lige tænk på, nok fordi det har jeg ikke prøvet, men engang skal jo være den første. Men så er jeg lige nødt til at stille nogle spørgsmål.
Når jeg laver en installation mere, så bliver det på en anden partition, og det vil så være den jeg skal starte op fra. Men hvordan så lige med virus program og firewall, hvordan kommer de ind i billedet. Skal jeg selv starte dem op fra den anden partition når jeg er klar til nettet eller?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 12:23 #13
Hvis du installeret XP igen skal alt det du nævner geninstalleres, men hvorfor ikke lige tøve et døgns tid hvis den nu er begyndt at opføre sig mere civiliceret, tænk også på "defragmentering" og måske en extra gang "chkdsk /r" næste gang kan du bare gøre det fra konsollen
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 12:27 #14
sad lige her og kigget lidt rundt på nettet, da mailen kom, bum så gik skærmen i sort et øjeblik, så næ jeg tror ikke helt på at det virker. Men næste punkt bliver at få den åbnet og sat floppyen til og tjekket engang for støv og om alle ledninger sidder fast. Så må jeg overveje hvad jeg gør, måske skulle jeg bare formattere engang til.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 12:40 #15
Er du sikker på at du ikke har varmeproblemer? har du "hardware monitor" tjek tmp. på CPU har du 3D grafikkort føl på det, det må være varmt men ikke brænde
Avatar billede bms122 Nybegynder
18. maj 2006 - 12:44 #16
everest siger 34c til mobo og 51c til cpu, så varme tror jeg ikke på
Avatar billede bms122 Nybegynder
19. maj 2006 - 21:28 #17
Tak for indsatsen, jeg har formatteret og forsøgt at installere igen men det lykkedes ikke, så har jeg pillede den ene ramklods ud og derefter kunne jeg installerer igen. Men om jeg har været så heldig at det er den der er noget galt med ved jeg ikke. Den har starte fint op efter dette og har ikke blinket med sort skærm. Om nogle dage vil jeg prøve den anden klods, måske har det bare været støv, selv om den lige var støvet af.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 21:33 #18
Ved lejlighed kig lidt på http://www.helgec.dk/bsod.html