Avatar billede kelo Nybegynder
08. maj 2001 - 08:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ocacle for dummies

Jeg er vant til at programmere op mod ms sql server, men nu vil jeg gerne lære at bruge oracle. Hvilken programmer skal jeg have ind osv. osv. jeg ved at jeg bruger sql*net.
Avatar billede kelo Nybegynder
08. maj 2001 - 08:32 #1
Her har i min connection streng:

set objcon = Server.CreateObject(\"adodb.connection\")
strCon = \"DRIVER={Oracle Server}; Server=******; Database=****; UID=*******; PWD=******;\"
objcon.Open strcon
set objRst = Server.CreateObject(\"adodb.recordset\")

StrSQL = \"select * from fpost\"

objRst.execute

Strsql Response.Write objRst(\"artid\")

objRst.close
objCon.close

Avatar billede bbs Nybegynder
08. maj 2001 - 08:40 #2
Tillykke med Spørgsmål nr. 71000 !
Avatar billede kelo Nybegynder
08. maj 2001 - 08:43 #3
takker! =)))
Avatar billede pnielsen Nybegynder
13. maj 2001 - 23:20 #4
Du skal have fat i en Oracle-client CD.

Herfra kan du installere SQL*net....

ODBC kan så snakke med oracle via Sql*net laget.

Jeg har ikke lige set den slags connect strenge som du laver foroven. Det ligner noget pro*c ?
Bruger din kode ODBC eller ren sql*net ?
Avatar billede teepee Nybegynder
16. maj 2001 - 09:43 #5
Ganske almindelig ASP ligner det... Har du allerede en databse kørende eller starter du helt fra bunden?

Smut ind på technet.oracle.com og download en personal Oracle. Den kan køre på din egen maskine og har de fleste funktionaliteter. Oracle har endelig taget sig sammne til at få lavet noget ordentlige install wizards så det meste siger sig selv.

Hvis du allerede har adgang til en base, skal du blot installere en oracle client, som du også finder på technet.

Good luck.
Avatar billede kelo Nybegynder
16. maj 2001 - 09:49 #6
Jeps det er korrekt det er alm. asp. Jeg har allerede en oracle database kørende, så jeg skal bare kunne udtrække data fra den.

Det vil sige jeg bare skal have downloaded den oracle client, også er jeg køreklar?

Connecter jeg korrekt til databasen? eller kunne du -> Teepee lige give et ekspemple på dette?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
16. maj 2001 - 17:58 #7
oki :)

Jeg er ikke programmør, som det hvis tydeligt kan læses.... så lærte jeg også lidt ;-)
Avatar billede teepee Nybegynder
17. maj 2001 - 12:21 #8
Hvis du kører asp via IIS og ikke Oracle\'s webserver, så behøver du slet ikke sql*net, for du kan blot lave en ODBC forbindelse via en driver som du finder på Micro$oft\'s hjemmeside. Her skal du bruge sid\'en og ikke en tnsnames descriptor. Bemærk: jeg er ikke helt 100 på om der skal køre en speciel service på Oracle-serveren for at dette kan lade sig gøre.
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:40 #9
WANGEREN var her.. .,'¨´,.!"#¤%

TILLYKKE MED DE 71000

JUHUIIII!!